שישי 16:20, כיכר הבימה. תל אביב

שם: ליאור  /    גיל: 29   /    עיסוק:  שחקן בתחילת הדרך, בוגר ניסן נתיב ואוטוטו מסיים תואר בתיאטרון עיוני באוניברסיטת ת"א מגורים: תל אביב 

איזה ספר אתה קורא ומה תוכל לספר עליו?
"קורא את הביוגרפיה של יונה וולך, שיגאל סרנה כתב. האמת שאני מתכונן לאודישן לסרט על וולך שניר ברגמן עומד לביים. הייתי ספקן כשהתחלתי לקרוא, אבל הספר סוחף. חייה של יונה וולך על רקע הבוהמה התל-אביבית של שנות ה-60. נראה שהיה פה שמח לפני שנולדתי".

יש סופר שאתה אוהב במיוחד?
"אין לי אחד כזה, אולי גרוסמן. כשלמדתי בניסן נתיב הייתה לי תקופה רוסית כזאת, קראתי ברצף את החטא ועונשו, אנה קרנינה ואת אידיוט של דוסטויבסקי".

יש ספר שאתה אוהב במיוחד?
"מממ…. את "תש"ח" של קניוק גמעתי, ו"נופל מחוץ לזמן" של גרוסמן אשכרה הביא אותי לכדי דמעות. עפיפונים" של רומן גארי זכור לי כאחד הספרים שסחפו אותי כשהייתי צעיר יותר, אבל זה היה מזמן מזמן".

כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"אני קורא די לאט, יכול לחזור על פסקאות שוב ושוב או לרחף במחשבות. משתדל לא לקרוא כמה במקביל, אבל לפעמים זה קורה. זה משתנה לפי התקופה, השנה הייתי סטודנט במשרה מלאה, אז קראתי בעיקר מאמרים".

אתה מנוי בספרייה?
"לא. יש עוד חיה כזאת"?!

איך הגעת לקרוא דווקא כאן? ההמולה לא מפריע לך?
"אני גר מטר מהבימה, ועשיתי לי מנהג שאני משתדל לדבוק בו לצאת כל סופ"ש אל הרחבה המשופצת ולקרוא. זה מעניין להסתכל על ים הילדים וההורים שמציפים את הרחבה כל ערב, ובתכלס, אני יותר מרוכז בחוץ מאשר בתוך הבית. ברגע שיש אנשים סביבי אני חש מחיבות להיות יעיל יותר. זה ככה גם בבתי-קפה, אתה לא יכול לקום, כמו בבית, למקרר, או לשוטט בפייסבוק כל הזמן".

האם אתה קונה או שואל ספרים?
"לרוב קונה".

יש ספר שאתה מתבייש שטרם קראת?
"יוליסס" של ג'ויס מונח על המדף שלי כבר הרבה מאוד שנים כאבן שאין לה הופכין. לא יודע אם אני אגיע אליו אי פעם, אולי "מלחמה ושלום" זה שאיפה יותר צנועה לשנים הבאות.

תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • galithatan  On 17 בספטמבר 2012 at 11:19 PM

    נהדר, ההרגל הזה לקרוא בחוץ מול הרעש. מזמן לא עשיתי את זה🙂

כתיבת תגובה

