רביעי 17:15, חנות עתיקות דיזינגוף תל אביב

 

 שם: עמיקם לוי      /      גיל: 57    /     עיסוק: שחקן ובעל חנות עתיקות     /      מגורים: תל אביב

איזה ספר אתה קורא ומה תוכל לספר עליו?
"אני קורא את יארמה וקיילה, (מיידיש: בלהה רובינשטיין, ידיעות אחרונות וספרי חמד, 2011) של יצחק בשביס זינגר. בדיוק סיימתי אותו ברגע שצילמת אותי. זהו רומן שמתרחש בפולין הוא תורגם מיידיש לעברית. מסופר על היהודים בוורשה כפי שהיו, הוא לא עושה אידיאליזציה ליהדות הוא כותב שהיהודים זונות סרסורים ומתפקרים".

כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"שישה ספרים".

יש סופר שאתה אוהב במיוחד?
"אין אחד כזה, יש הרבה סופרים שאני אוהב. בשביס זינגר פנחס שדה".

יש ספר שאתה אוהב במיוחד?
"לבד בברלין לא מניח ולא עוזב אותי ואני לא מניח ולא עוזב אותו. ועוד ספר שאני קורא, 'קהלת' של חיים שפירא. ספר נוסף מנעורי 'החיים כמשל' של פנחס שדה. אני חוזר אליו תמיד. הוא מנחם אותי. קראתי אותו לראשונה בגיל 16".

אתה מנוי לספרייה?
"לא אני רוכש ספרים או מחליף עם חברים".

יש ציטוט או משפט שאתה רוצה לשתף אותנו?
"אני רואה את עצמי כאחד המתים שתועים במרחבי עולם התוהו. חייו היו חסרי מטרה בלי תקווה. הוא שוטט בין אנשים זרים שלא הכיר ולא רצה ליצור איתם קשר". יצחק בשביס זינגר.

תודה רבה!

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נניח  On 26 בדצמבר 2011 at 9:44 PM

    ולחשוב שתחת האור העתיק והחפצים המספרים סיפור ישן משל עצמם הוא קורא על יהדות וורשה על פי בשביש זינגר. אחת התמונות המוצלחות והפוסט ברמה המתקרבת לאותו אחד על אבא שלך שיחיה. אל תפסיק.

  • rhy  On 27 בדצמבר 2011 at 12:22 AM

    מסקרנים הספרים שהוא קורא (ואני קצת מקנא בו). אקח לי בספריה את הספרים שהוא ממליץ.
    תודה על הפוסט.

  • shlomiyosef  On 27 בדצמבר 2011 at 9:56 AM

    נניח, ממש מסקרן מי אתה . תודה
    RHY תודה לך

  • שחר שילוח  On 27 בדצמבר 2011 at 9:39 PM

    הרבה זמן לא הייתי בבלוג המעולה הזה. רק תמשיך וחג שמח

  • מרים  On 28 בדצמבר 2011 at 10:21 PM

    צילום קסום במיוחד.

  • galithatan  On 28 בדצמבר 2011 at 10:45 PM

    היי, הייתי בחנות הזו פעם… אני חושבת. צילום מקסים, ועכשיו אני צריכה לקרוא את "לבד בברלין" שמסתכל עליי הרבה אבל זה לא קורה.

  • shlomiyosef  On 29 בדצמבר 2011 at 1:47 PM

    מרים תודה
    גלית אולי קודם תסי
    ימי את מ. וילדת הירח 🙂

כתיבת תגובה

