שישי 13:25 "קפה נטו" מרכז דיאדא תל אביב

 דינה

שם: דינה אלטרמן     /     גיל: 33        /    עיסוק: עובדת באתר אינטרנט      /   מגורים: חיפה

> איזה ספר את קוראת ומה את חושבת עליו?
"שמו של הספר הוא “The Myths of Motherhood: How Culture Reinvents the Good Mother” מעת Shari L. Thurer כעיקרון רק התחלתי לקרוא אותו ועוד לא גיבשתי את דעתי עליו, אבל הוא כבר הספיק לרתק, להכעיס ולסקרן אותי, שזה דבר טוב, כי לדעתי ספר אמור לעורר תגובות רגשיות ובכך לדרבן את התגובה האינטלקטואלית, כך נוצרות תשוקה ומחשבה, אצלי לפחות".

 > מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
"מה אם הסופרת האהובה?  בילדות אהבתי את אסטריד לינדגרן, שכתבה ספרי ילדים, קראתי אותה פעם אחר פעם אחר פעם, ונהנתי והתרגשתי כל פעם מחדש. מעניין למה אף פעם לא שואלים מי הסופר/ת השנוא/ה עליך ביותר"?

> אז מי באמת?
"מצויין, התקלת אותי. האמת, לא אהבתי אף ספר שכתב פרויד, אם אפשר לקרוא לו סופר".

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
"אין לי ספר אהוב, הם כולם אהובים או שנואים במידה כזו או אחרת. הדבר היחידי שאני לא רוצה שיקרה זה שספר ישאיר אותי אדישה".

 > האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"כמובן, יש כמה כאלה. למשל, "מרי פופינס", קראתי אותו מיליון פעמים. או "השטן במוסקבה", אחד הספרים העשירים והמגוונים שקראתי אי-פעם".

 > כמה ספרים את קוראת בחודש?
"תלוי מאד בחודש. יש תקופות שבהן אני לא נוגעת בספרים בכלל, כי אני לא מרגישה צורך בקריאה, ויש תקופות בהן אני קוראת בלי הפסקה, 6-10 ספרים, כי יש רעב עצום".

 > האם את קונה או שואלת ספרים?
"אפשר לקנות ספרים, להשאיל בספריה, לקרוא בספריה ווירטאלית וא באוספים פרטיים באינטרנט, לקחת מחברים, להחליף בשוק קח-תן, לקבל במתנה, למצוא ברחוב ספרים מטיילים או עזובים – אני משתמשת בכל האופציות הללו. אם יש עוד אפשרויות להשיג ספרים, תגידו שאני אדע".

 > האם תמיד אפשר לתפוס אותך אם ספר?
" לא, ממש לא, אבל תמיד יש לי ספר בתיק".

 > יש ספר שאת מתביישת שלא קראת?
" לא. יש ספרים שאני עוד לא הספקתי לקרוא".

 > מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"בית קפה זה מקום מעולה לקריאה, אני מתרכזת יותר טוב במקומות ציבוריים".

 > מעדיפה ספרות ישראלית או מתורגמת?
"מעדיפה ספרות מעניינת ומספקת, למזלי אני יכולה לקרוא בשלוש ספות – רוסית, אנגלית ועברית, אז הבחירה היא לפי השפה של מחבר/ת – אם הספר נכתב ברוסית, אני אעדיף לקרוא במקור, אם הספר נכתב בספרדית אני אבחר לפי המתרגם/ת, למשל. זה לוקח יותר זמן לבחור אבל זה חשוב לי, השפה, המילים ואיך הן מתחברות ביחד וחשוב לי לקרוא בשפת המחבר/ת, אז אני מוכנה להשקיע מאמץ". 

 > האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
"יש, אבל הוא דווקא לא מגיע מספר, עד כמה שידוע לי, זו אחת האמירות של ווינסטון צ'רצ'יל ובאנגלית זה נראה ככה":
If you are going through hell, keep going

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עידית פארן  On 12 במאי 2011 at 7:22 AM

    הצילום כל כך מיוחד.

    לפעמים הצילומים שלך הם כאלה שאפילו שאני משאירה תגובה (וברור שאני רוצה לראות אם כתבת לי משהו בחזרה)
    אני חוזרת באמת רק כדי לראות שוב את הצילום, כמו בפעם הזאת.

    אבל אף פעם , באמת, לא החזקתי יותר מעמוד בספרים על אמהות
    (והילדים שלי עוד אומרים שאני חופרת, ושהדבר הכי טוב אצלי זה השניצלים והלחם שאני מכינה….)

    שלומי, עדיין הצילום

  • shlomiyosef  On 12 במאי 2011 at 9:57 AM

    הי עידית
    תודה רבה על התגובה
    ועל כך שאת חוזרת לבלוג שוב ושוב…
    לגבי הילדים, (כל הילדים) וגם הגברים. נראה לי שהם מאוד אוהבים
    להגיד את המילה חופרת🙂

  • עידית פארן  On 12 במאי 2011 at 2:52 PM

    א עוד לא ויתרתי על החלום להשיב על הראיון שלך, שלא לומר לדגמן את הצילום, לא משנה איך.
    (עכשיו אני קוראת את "הניסים של אדגר מינט" אבל לא משנה, זה גם יכול להיות הספר הבא שאקרא…
    ב סיכה בצבעים נבחרים תוענק לשירה בכבוד ושמחה ואהבה

    (אויש אני דביקה לפעמים, כשרוכשים אותן הן עולות 60 שח….)

  • shlomiyosef  On 12 במאי 2011 at 3:25 PM

    באמת? לא הרבה
    עם כל כך הרבה עבודה ותשומת לב
    וסחטיין על ההתמדה…

  • יוסי  On 12 במאי 2011 at 6:01 PM

    פוסט מצוין!

  • shlomiyosef  On 12 במאי 2011 at 6:57 PM

    תודה יוסי

  • galithatan  On 14 במאי 2011 at 7:10 PM

    אהבתי מאוד את התמונה הפעם, הזדמנות להציץ למישהו בספר מבלי לראות את המבט המרוכז שלו (כלומר שלה). וחוץ מזה, גם הספר נשמע מעניין🙂

  • shlomiyosef  On 15 במאי 2011 at 10:12 AM

    שלום גלית
    שמח שאהבת

  • misha30792  On 16 במאי 2011 at 1:30 AM

    אחלה בלוג!

  • shlomiyosef  On 16 במאי 2011 at 10:10 AM

    חן חן MISHA

כתיבת תגובה

