חמישי, 17:25. שוק הנמל תל אביב

בר

שם:  בר דעבול     /    גיל :  18.5     /   עיסוק: מוכרת מיצים בשוק הנמל ת"א   /  מגורים:  רמת – גן

 > איזה ספר את קוראת ומה את חושבת עליו? 
"תעלוליה של ילדה רעה" מאת מריו ורגס יוסה ספר מאוד מיוחד מלא בדמויות צבעוניות ובראש דמות "הילדה הרעה" – אישה בלתי צפויה ומעניינת מאוד. אומרים בספר זה ורגס יוסה מגיע לשיא כשרונו, ואני מסכימה לחלוטין. ספר שמדבר על אהבה כואבת בצורה הכי כנה שיש.

 > מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
'"ניקולאס ספארקס ' ("היומן", "ג'ון היקר" וכו') ואילן הייטנר ("חוכמת הבייגלה") למרות שלשניהם העיבודים לסרטים לא עושים לכתיבתם היפה חסד".

 > מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
"היומן" של ניקולאס ספארקס, בכיתי במשך שבוע ממנו, בכל פעם שנזכרתי בו. משם התחיל הרומן ביני לבין הספרים שלו, כרגע אני גאה במדף שלם שמלא בכל ספריו.

 > האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"אני, כריסטיאנה פ." ספר על סיפורה האמיתי של נערה שהתחילה בהתמכרותה להרואין בגיל 14 ובגיל 15 כבר עבדה בזנות. כל יום כיפור אני קוראת אותו, נראה לי שכבר קראתי אותו בין 5-6 פעמים.

 > למה דווקא ביום כיפור?
"אני לא יודעת למה דווקא ביום כיפור אולי נוסטלגיה, אולי מהשקט ומחשבון הנפש שיש ביום הזה. וכשאני קוראת את הספר אני רואה שמצבי הרבה הרבה יותר טוב ממה שיכל להיות".

> כמה ספרים את קוראת בחודש?
"בגלל שהזמן היחידי שלי לקריאה זה בזמן העבודה אני מספיקה בין 4-5 ספרים בחודש".

 > האם את קונה או שואלת ספרים?
"קונה. אני אוהבת למרקר משפטים שאהבתי, ובעיקר לשמור את הספרים בספרייה בחדר, למקרה שיתחשק לי שוב לקרוא אותם".

 > האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"לא תמיד, רק בבית או בעבודה. אין טעם להביא את טולסטוי לפאב".

 > יש ספר שאת מתביישת שלא קראת?
"מרד הנפילים" של 'איין ראנד', ידיד שלי מניו יורק קנה לי את הספר כי הוא אמר שהוא שינה לו את החיים, הוא כבר כמעט שנה נמצא בספרייה שלי".

 > מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן? 
"כי בעבודה אני יכולה להניח לרגע את הספר למקרה שיש לקוחות, ולחזור אליו בלי בעיה. בבית, כשאני תשושה מעבודה אין לי כוח לשבת ולהתרכז, ברוב המקרים אני נרדמת איתו על הספה".

 > מעדיפה ספרות ישראלית או מתורגמת?
"מתורגמת. חוץ מאילן הייטנר לא מצאתי סופר/ת שבאמת דיברו אליי. הספרות המתורגמת גם נותנת לך לדמיין על עולם אחר, רחוק, חוץ ממדינת ת"א ובעיותיה".

 האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
"פעם לפני המון שנים, שאלת אותי בחדר הזה מה זה האושר בשבילי, אתה זוכר, ילד טוב? ואני אמרתי לך שזה כסף, למצוא גבר חזק מאוד ועשיר. טעיתי. עכשיו אני יודעת שהאושר בשבילי זה אתה"  מתוך "תעלוליה של ילדה רעה" 

 נהנתי מאוד למלא את השאלון (:

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • גיל  On 2 במרץ 2011 at 9:56 PM

    וואו, זה אחד הכי טובים שלך. הלוואי שהיו הרבה כמוה, אלו תשובות חכמות. חוץ מזה, יופי של קישור בין הדמויות הצבעוניות שהיא מדברת עליהן לבין התמונה.

  • galithatan  On 2 במרץ 2011 at 10:45 PM

    תעלוליה של ילדה רעה הוא ספר מצוין, ובר אולי רק בת 18.5 אבל איזה הספר קריאה!

    וחוץ מזה, שלומי – מזל טוב!!!

  • רוני  On 3 במרץ 2011 at 8:10 AM

    הפער בטעם שלה, בין הכי נפלא להכי פחות, מעיד על משהו מקסים: היא עוד לא הוכתמה בכלל בטעם של אחרים, במה נכון ומה ראוי, ולכן היא יכולה לאהוב גבוה ונמוך באותה שמחה ובאותה פשטות.
    הלוואי שיישאר לה כך.

  • shlomiyosef  On 3 במרץ 2011 at 10:43 AM

    רוני תודה על התגובה

  • עידית פארן  On 5 במרץ 2011 at 2:32 AM

    זה נורא כיף לקרוא על ילדה (נערה) בת 18 וחצי שהולכת עם ספר לכל מקום, והספר שבר קוראת מקסים במיוחד.
    והתמונה, אופטימית כזאת, שלומי אתה לוקח את המצב רוח שלך בתוך המצלמה, נכון?
    (אני משתגעת על קשיות בכל מיני צבעים, זה הופך הכל ללונה פארק!)
    ובר יפהפיה.

כתיבת תגובה

