שבת 14:11, קפה "העירייה" תל אביב

ערן

שם: ערן פאפו  /   גיל: 42 /  עיסוק: מנהל יחידה עסקית בחברת תרופות רב לאומית  / מגורים: תל-אביב

 

איזה ספר אתה קורא ומה תוכל לספר עליו?
"הספר שאני קורא הוא 'ככר היהלום' מאת מרסה רודורדה, סופרת קטאלנית נודעת שהתוודעתי אליה לאחרונה הספר מספר את סיפורה של קולומטה, נערה צעירה יתומה מאם בברצלונה של תקופת מלחמת האזרחים בספרד, ומתאר דרך נקודת מבטה האישית והרגישה את קורותיה כנערה, כאשה נשואה וכאם בתקופה רצופת קשיים והתמודדויות.  זהו ספר נוגע ללב בתיאוריו האנושיים שעוסק בבדידות הקיומית של האדם לצד אחיזתו בחיים ובאהבה".

> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
"אין אחד יחיד כזה אבל האהובים יותר הם סול בלו, גבריאל גרסיה מארקס, רומן גארי ובולגקוב, ומבין המודרנים איאן מקיואן ומייקל שייבון".

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
"'התפסן בשדה השיפון' – קצת נדוש אבל זאת האמת".

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"בית בודנברוק של תומאס מאן, A short history of nearly everything/Bill Bryson

> כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"בין 1 ל 2 והלוואי שהיה זמן ליותר".

 > האם אתה קונה או שואל ספרים?
"כמעט תמיד קונה או שמקבל מאבי שהוא חובב ספרים מושבע".

 > האם תמיד אפשר לתפוס אותך אם ספר?
"לרב כן. כשאני לבד בבית קפה תמיד יש איתי ספר".

> יש ספר שאתה מתבייש שלא קראת?
"בושה לא מתקשרת אצלי לספרים אבל יש הרבה ספרים שאני מצטער שלא קראתי עדיין, לדוגמא יוליסס של ג'ויס".  

 > מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"אני יליד תל-אביב ומאז ומתמיד מרגיש בבית בבתי הקפה בעיר. ישנם מספר בתי קפה קבועים בהם אני נוהג לקרוא בזכות האווירה והאנרגיה שיש בהם שמאפשרות לי להנות מחווית הקריאה לצד התבוננות בעיר ואנשיה. היום החלטתי לגוון וזו הפעם הראשונה שאני יושב בקפה הספציפי הזה. נתקלתי בו בטיולי עם בני הפעוט איתמר בככר מלכי ישראל הבוקר, ולאחר שחזרנו הביתה החלטתי לשוב לכאן לקרוא. בית הקפה בהחלט עבר את המבחן וכנראה שאפשר יהיה למצוא אותי כאן שוב".

> מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
"לרב מעדיף ספרות מתורגמת או קורא בשפת המקור במקרה שלי  אנגלית".

> האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?
"במקום ששורפים ספרים, שם ישרפו גם בני אדם – נבואתו המצמררת של היינה".

>  אתה מנוי בספרייה?
"לא. הספר האחרון שהחלפתי בספרייה ציבורית היה החמישייה הסודית אם אני לא טועה".

 תודה רבה

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דן  On 23 בפברואר 2011 at 6:37 PM

    ראיון מרתק לדעתי דווקא בגלל המקריות שבו.
    מי שאוהב ספרים (כמוני למשל) יכול רק להזדהות עם הדברים הנאמרים ע"י המרואיין…

    • shlomiyosef  On 24 בפברואר 2011 at 10:46 AM

      תודה לך דן על התגובה, אתה מוזמן להרשם לבלוג ולקבל עידכונים על עוד קוראות וקוראים מזדמנים. שלומי

  • אסתי  On 23 בפברואר 2011 at 7:18 PM

    צילום מקסים
    והטקסט… הטקסט
    פנינה כל תשובה. התאהבתי.

  • עידית פארן  On 23 בפברואר 2011 at 9:11 PM

    זה אחד הספרים הכי עוצרים שקראתי
    משהו שם בקצב (אני מסתמכת מן הסתם על עבודת תרגום טובה של רמי סערי) מתקדם כמו תופים מהדהדים
    קראתי את הפוסט וישר הלכתי לחפש בספריה שלי, אני חושדת שנתתי אותו לחברה וזה לא כתוב לי בשום מקום, אז עכשיו אני מקווה שהוא במקום בטוח (טוב שכתבת את זה, טוב שהוא קורא את הספר הזה, ככה נזכרתי)
    והתמונה נורא מיוחדת,

    • shlomiyosef  On 24 בפברואר 2011 at 10:47 AM

      עידית נראה לי שבעקבותייך אנסה לקרוא את הספר

  • רוני  On 23 בפברואר 2011 at 11:08 PM

    הראיון מרתק והצילום אחר לגמרי ומיוחד. תודה, שלומי.

  • anatlevin12  On 24 בפברואר 2011 at 11:03 AM

    הספר שהוא קורא נפלא.
    גם הצילום שלך, בו הספר הוא, מצד אחד, מרכז התמונה, מעין מקור אור לבן, ומצד שני, תחת השולחן, מרוחק ומוסתר.
    גם האיש הזה, שתשובותיו הכנות החזירו אותי לדמות של קולומטה.
    והחלון. הכל יפה פה.

  • shlomiyosef  On 24 בפברואר 2011 at 3:11 PM

    ענת
    ברוכה הבאה
    תודה רבה
    על התגובה
    הלבבית
    שלומי

  • galithatan  On 27 בפברואר 2011 at 3:11 PM

    הצליח לסקרן אותי הספר A short history of nearly everything/Bill Bryson

    מעניין אם יש תרגום לעברית.

  • רועי  On 1 במרץ 2011 at 4:31 PM

    "האם תמיד אפשר לתפוס אותך אם ספר?"
    רצוי להחליף את "אם" ל"עם"

כתיבת תגובה

