שבת 14:12, כיכר רבין, תל אביב

אסף ויאר

שם: אסף ויאר  /    גיל:  21      /   עיסוק: לוחם ומפקד בצהל (לקראת שחרור)   /   מגורים: בתל אביב

איזה ספר אתה קורא ומה תוכל לספר עליו?
"אני קורא את הספר 'אלי כהן האיש שלנו בדמשק'  אני יכול לספר עליו שהוא מסביר יפה את מהלך חייו של אחד המרגלים אולי הנועזים ביותר בתולדות הריגול בכלל ובישראל בפרט. מהלך חייו מהרגע שאותר כפוטנציאל להיות מרגל ועד להוצאתו להורג בידי הסורים. הספר מתאר את מעשיו בדמשק הדרכים בהם השיג מידע וחבר לצמרת השלטון וטיב הקשר שהיה לו עם ישראל העברת המידע כל מי שיקרא את הספר יבין שהיה בעייתי כמות המידע והתדירות בה הוא העביר אותה כמו כן גם העובדה שבארץ מיהרו לשדר  בחדשות ידיעות שהועברו הם שגרמו לבסוף לתפיסתו והרשעתו".

מי הסופר האהוב עלייך ביותר?
"קשה להגיד אני מאד אוהב את פאולו קואלו ואת דוד גרוסמן"

מהו הספר האהוב עליך ביותר?
"הספר האהוב עליי ביותר הוא האלכימאי".

יש ספר שקראת יותר מפעם אחת?
"קראתי יותר מפעם אחת את הספר האלכימאי ואת הספר "באדולינה" של סופר ישראלי שכחתי את שמו".

כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"אני קורא בדרך כלל 2 ספרים בחודש משתדל, זה לא קל בתפקיד שאני עושה בצבא".

האם אתה קונה או שואל ספרים?
"בדרך כלל אני שואל ספרים ולא קונה".

האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר ביד?
"בדרך כלל אפשר לתפוס אותי עם ספר".

יש ספר שאתה מתבייש שטרם קראת?
"אני מתבייש שלא קראתי הנסיך הקטן".

איך הגעת לקרוא דווקא כאן?
"לא יודע למה בחרתי לקרוא דווקא כאן. זה מקום מאד פסטורלי אני מאד אוהב פינות של שקט באמצע העיר מקום יפהפה המזרקה בכיכר רבין".

מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
"אין לי העדפה לספרות ישראלית וגם לא למתורגמת אבל אני תמיד שמח לקרוא משהו בשפת המקור שלו ושפת האם שלי הרי היא עברית".

יש משפט שנחרת לך בזיכרון?
"יש לי המון משפטים כאלה שנחרתו בזיכרון עכשיו עולה לי אחד "מוטב להיפגע מהאמת מאשר להתנחם בשקר" (מתוך רודף העפיפונים)

האם אתה מנוי בספרייה?
"אני מנוי לספרייה".

תודה רבה

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אטלס  On 30 בינואר 2011 at 12:46 PM

    איזה בלוג חביב! איך נכנסים לאחד הפוסטים?

  • galithatan  On 30 בינואר 2011 at 10:00 PM

    הי, בדיוק היום ישבתי בבית קפה וראיתי מישהי קוראת את "המאהב", וחשבתי עליך…

    אגב, שאלה – למה אתה לא עורך את התשובות של המרואיינים? ברמה הפשוטה, לא התערבות קשה.

  • shlomiyosef  On 31 בינואר 2011 at 10:02 AM

    אטלס – תודה ברוך הבא
    גלית – דברים קשים אני מתקן את השאר אני אוהב ככה כמו שהם.

  • עידית פארן  On 31 בינואר 2011 at 8:27 PM

    קודם כל תתפוס אותו מהר ותגיד לו שלא יתבייש בכלום.
    לא לקרוא את הנסיך הקטן (שדוקא חזרתי אליו אחרי המון שנים, לגמרי במקרה) זה לא נורא.כל עוד הוא קורא. והרבה.
    הדבר השני שחלף במוחי הוא גילו, שהוא כגיל הבן הבכור שלי.
    ואני בעצמי עוד ילדה שכל כך רוצה להישאר ילדה (מתלהבת) כמו עכשיו שנכנסתי לפה וראיתי את התמונה והלב שלי פרח כי היא כל כך יפה.

  • shlomiyosef  On 1 בפברואר 2011 at 10:01 AM

    שלום לילדה עידית
    תודה רבה על פתיחת הלב!!!

  • עוגיפלצת  On 16 במרץ 2011 at 7:22 PM

    מצטערת, לא כל קריאה היא איכותית וראוי לה שתתבצע. למשל באדולינה והאלכימאי, הם ספרים כאלה.
    כן, אני סנובית.

  • עוגיפלצת  On 16 במרץ 2011 at 7:26 PM

    אני רוצה להבהיר שלא כל קריאה צריכה להיות "איכותית", אם הובן ממני כך. אלא שהאלכימאי ובאדולינה, שמתיימרים להגיד משהו על החיים ועל העולם, ראוי היה לכותביהם שישאירו את השטויות ניו אייג' שלהם לעצמם. מצער אותי לגלות כמה קוראים יש להם.

  • shlomiyosef  On 16 במרץ 2011 at 9:05 PM

    עוגי
    אני דווקא נהנתי מ-2 הספרים הנ"ל
    שמח שהם לא השאירו לעצמם את ה"שטויות"

  • עוגיפלצת  On 17 במרץ 2011 at 10:22 AM

    שלומי, זה מצער אותי שוב, אם כי אני עובדת על קבלה והכלה. (לא כ"כ הולך לי).
    הנה כמה מילים חכמות ומושחזות עד כאב על באדולינה
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=297565

    אם נהניתם, הנה עוד:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=304817

כתיבת תגובה

