יום שלישי, 10.12, קפה גו', מערכת עיתון גלובס

יוסי
 
שם : יוסי ג'ו נזר  /   גיל: 31  /   עיסוק: עובד בבית הקפה של גלובס ולומד איורוודה (רפואה הודית)  /  מגורים: ראשל"צ

 איזה ספר אתה קורא ומה אתה יכול לספר עליו?
"הספר שאני קורא כרגע נקרא בריגהו יוגה, את הספר קיבלתי היום אז קשה לי לספר עליו, אך מעמוד ההקדמה אוכל לומר שהספר עוסק בתורות יוגה שהיו נסתרות עד לימים שבהן החליטו כותבי הספרים (יוגים) להעלות אותו שוב על הכתב כהוראה שקיבלו מבריגהו שהוא רישי הודי (קדוש שיודע דברים נסתרים) אחרי שהיו במצב מדטטיבי".

 מיהו הסופר האהוב עליך ביותר?
"הסופר האהוב עלי ביותר הינו Dr. Robert Svoboda הוא לא בדיוק סופר אבל כותב ספרים מאוד מעניינים".

 הספר האהוב עליך ביותר?
"הספר האהוב עלי ביותר הינו At The Left Hand Of "God

 יש ספר שקראת יותר מפעם אחת?
"כן, את הספר האהוב עלי (ראו תשובה אחת למעלה), וגם את שאר הספרים המתלווים אליו עוד שניים במספר. Kundalini  Law of karma כולם בסדרת הספרים שנקראת Aghora"

 כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"אין לי כמות ספרים עקבית שאני קורא בחודש, אני קורא ספרים על פי עניין, ואת רוב הספרים שאני קורא אני מזמין מחו"ל כי לרוב אין אותם מתורגמים, זה יכול בחודש אחד להגיע לשניים, ובחודש אחר לחצי ספר".

 אתה קונה או שואל ספרים?
"בדרך כלל קונה, לעתים אני משאיל מאנשים, או אפילו חילופי ספרים".

 האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"בדרך כלל כן, תמיד זו מילה מחייבת מדי".

 מדוע בחרת לקרוא דווקא פה?
"אני קורא גם כאן (במקום העבודה) כשיש לי זמן פנוי כי זה רק מזכיר עד כמה אפשר להגיע עם המוח למקומות אחרים למרות שאנחנו בטרדות היומיום".

 מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
"אני לרוב קורא ספרים באנגלית או מתורגמים משפות אחרות אני כללית מעדיף לקרוא בשפת המקור". (אם אני יודע אותה כמובן)

 אתה מנוי בספרייה?
"לא, אני לא מנוי בספרייה למרות שגם שם יוצא לי לבקר מידי פעם".

 האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?
"משפט שאני מאוד אהבתי : "כשאתה מגיע לעולם אתה בוכה וכל העולם שמח, חייה את חייך כך כשתצא מהעולם אתה תשמח וכולם יבכו".

 איך הגעת ללמוד רפואה הודית, ובמה היא שונה מרפואה סינית?
"על רפואה הודית שמעתי כשהייתי בהודו באחד מהטיולים שלי שם יצא לי לחוות טיפול בה והוא עזר מאוד, לכן החלטתי ללמוד אותה לעומק. הרפואה הזו מתייחסת לכמה פנים בטיפול גם פיזי וגם נפשי. היא מבוססת על צמחי מרפא, טיפולי נקיון פנימיים וחיצוניים וכמובן טיפול בשורש הבעייה ולא בסימפטומים. יש המון דברים דומים בחשיבה של שתי תורות הרפואה ואני בטוח שגם עם הטיבטית. השוני בינהם הוא הטיפול עצמו ומרכיביו ההודים נוטים לצמחי מרפא והסינים לאו דווקא גם מרכיבים מן החי. הנה האתר להתרשמות http://www.itmonline.org/arts/ayurherb.htm". 

 תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עידית פארן  On 23 בינואר 2011 at 5:24 PM

    איזה משפט, על העובדה שזה מזכיר לו שאפשר להגיע למקומות אחרים גם בתוך טרדת היום-יום
    וואו…
    מה שמזכיר לי (אתה יודע שאני לא יכולה)
    שהיום כשהלכתי ברחוב עם הספר שאני קוראת חשבתי, איפה הוא היום שלומי…איפה??
    והתמונה, עם הגוונים של העץ והתכלת והריכוז שעל הפנים שלו, מאוד מאוד יפה!

    (אבל יש לי גם מה להגיד על "חדר ההמתנה "אז אני הולכת לשם שניה, טוב?)

  • galithatan  On 30 בינואר 2011 at 10:02 PM

    היה מעניין לקרוא!
    למדתי דברים חדשים 😉

כתיבת תגובה

