שבת 13:28, פאתי רמת גן

אמיר  

שם: אמיר בר-תקוה
גיל:  37
מגורים: גבעתיים
עיסוק: "יש לי הרבה עיסוקים בכיוונים שונים: תחום אקדמי – מחקרים בפרימטולוגיה, טיפול בבעלי חיים – מטפל בקופים  בספארי (היום רק בשבתות וחגים, בעבר הייתי מטפל קבוע ביום יום – ככה התחלתי למעשה אחרי הצבא את ה"קטע" עם קופים). אני גם עוסק בתחום המחשבים, בעבר הייתי מתכנת והיום אני בתחום השיווק ובעיקר קידום אתרים וייעוץ בתחום. כרגע ביום יום אני עובד בקידום אתרים ופעם בחודש, בשבתות ובחגים אני עובד עם הקופים. כמו כן, אני מחפש לעשות דוקטורט בתחום ההתנהגות של בעלי החיים, ובעיקר קופים (יש לי תואר שני בפרימטולוגיה)". 

> איזה ספר אתה קורא ומה תוכל לספר עליו?
"הספר שצילמת אותי קורא הוא Exploring Animal Social Networks by Darren P. Croft, Richard James, and Jens Krause.
זהו ספר מקצועי שמסכם עריכת מחקרים בתחום הביולוגיה של בעלי החיים (בעיקר מחקרי התנהגות ומבנים חברתיים) תוך שימוש בגישה של ניתוחים ומודלים מתמטיים של רשתות חברתיות, שזה אחד מתחומי העניין שלי וקשור למחקר ולתזה שעשיתי על שימפנזים". 

> מיהו הסופר האהוב עליך ביותר?
"האמת, אני לא קורא כמעט ספרים. יש לי ADD לצערי וממש קשה לי לקרוא ספר. אני כן קורא חלקי ספרים, קבצים של סיפורים קצרים וספרות מקצועית בתחומים שבהם אני מתעניין ומתעסק. אז חוץ מספרות מקצועית הסופר היחיד שאני זוכר שקראתי יותר מספר אחד שלו ואהבתי את הסגנון הוא אתגר קרת. קראתי גם סיפורים קצרים יפנים ועוד כל מיני אבל אין לי שום סופר מועדף. ספרות קלאסית כזאת קראתי פה ושם חלקי ספרים, אני לא ממש יכול ליהנות מקריאה ארוכה בגלל הבעיה שלי, לצערי". 

 > מהו הספר האהוב עליך ביותר?
 "'געגועי לקיסינג'ר', של אתגר קרת, וגם "פוליטיקה של שימפנזים" של פרנץ דה-ואל (לא ספרות מקצועית, לגמרי מומלץ לקריאה לכל מי שמתעניין ביחסים חברתיים בכלל ובאסטרטגיות חיים). גם "מאה שנים של בדידות" ו"מלכוד 22" אהבתי. אבל הספר שאני הכי זוכר הוא הניצוץ. ספר נוסף שאני אוהב הוא "כוחו של התת מודע" של ג'וזף הלר. אבל הספר האהוב עליי, שהכי השפיע עליי, הוא The Pictorial Guide to the Living Primates מאת Noel Rowe ו-Russell A. Mittermeier. זה לא ספר קריאה ממש, יותר מדריך כזה, אבל ללא ספק הספר שאני הכי שמח שיש לי". 

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"חלק מהסיפורים הקצרים קראתי שוב, אבל ספר ממש – מההתחלה עד הסוף -לא קראתי שוב אף פעם". 

 > כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"מצאת את מי לשאול! תלוי בחודש ובמה אני עושה, בממוצע רב שנתי – אחד בחודשיים, כולל ספרים מקצועיים ולימודיים". 

 > האם אתה קונה או שואל ספרים?
"לרוב קונה. כשלמדתי בתואר שני שאלתי ספרים מקצועיים. אני לא הולך לספריות של ספרים רגילים". 

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"
 בדיוק ההפך. זה שתפסת אותי עם ספר זה מאורע נדיר כמו לתפוס ליקוי חמה וירח יחד, כשבכלל הולכים לצלילה לילית באגם ביער גשם". 

> יש ספר שאתה מתבייש שלא קראת?
"אני לא מתבייש כי יש לי בעיה והיא לא תלויה בי, אבל הייתי מאוד שמח אם הייתי קורא הרבה ספרים שלא קראתי ומעניינים מאוד ("הוביט", "עליסה בארץ הפלאות" ועוד כל מיני דומים)". 

> מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"חם היום מאוד והצחל הנעים מזמין לשבת כאן". 

 > מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
"אני חושב שחוץ מספר של אתגר קרת קראתי ספרים בעברית אולי בתיכון – כמה סיפורים של עגנון וכאלה. אז לא יודע אם המילה 'מעדיף' מתאימה כאן". 

 > האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?
"יש אחד – ב'המלט', כשהוא אומר שבמלחמה על השטח שיש מחלוקת עליו במחזה בין שתי הממלכות (או משהו בסגנון הזה) ימותו יותר אנשים מאשר יהיה מקום לקבור באותו השטח. לדעתי זה משפט שמראה לפעמים את האבסורד שבמלחמות על שטח ואת הפרדוקס שיש בקדושת אדמה".

> נוצרים מערכות יחסים עם הקופים או שזה רק בסרטים?
"לא יודע לאילו סרטים אתה מתכוון (טבע דוקומנטריים או רגילים) אבל בהחלט כן. חלק ממש הופכים חברים שלך וחלק לא, ממש כמו עם אנשים".

> תודה רבה

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דפנה לוי  On 15 ביולי 2010 at 10:24 AM

    מאוד אוהבת את הפפראצי שלך

  • shlomiyosef  On 15 ביולי 2010 at 11:30 AM

    דפנה
    תודה רבה
    🙂

  • תמר  On 15 ביולי 2010 at 12:23 PM

    תמונה נהדרת!

    ואיזה כיף לקבל תשובה מפורטת על כל שאלה. ממש מעניין.

  • shlomiyosef  On 15 ביולי 2010 at 1:51 PM

    תודה תמר
    אכן כיף שיש תשובות מפורטות עם השקעה ורצינות

  • איןשם  On 15 ביולי 2010 at 2:23 PM

    היי אמיר,

    מקווה שאתה קורא את זה. אתה נשמע אחלה של בחור וחבל שתתן ל- ADD לחסום אותך מלהכיר כמה וכמה ספרים נפלאים. יש לא מעט ספרים מוקלטים שתוכל להנות מהם. במקור היה מדובר בתסכיתי רדיו או בספרים לעיוורים, אבל אין שום סיבה שגם בעלי לקויות הלמידה לא יהנו מהם.
    אפשר למצוא את חלקם גם על האינטרנט.

    בהצלחה עם הדוקטורט שיבוא.

    ושלומי, שוב תודה על ההזדמנות להציץ לעולמות אחרים.

    • אמיר  On 15 ביולי 2010 at 3:38 PM

      תודה על הדאגה, כן אני יודע שיש ספרים מוקלטים וכו ושמעתי חלק, האמת שלמי שיש בעיית קשב להקשיב לספר אפילו יותר קשה מלקרוא אותו. אבל אל דאגה לדעתי אני עדיין קורא יותר מהאדם הממוצע פשוט לא כמו שהייתי רוצה. אבל אני מסתדר, תודה על הדאגה בכול אופן.

  • shlomiyosef  On 15 ביולי 2010 at 2:48 PM

    איןשם
    תודה לך

  • שרון רז  On 16 ביולי 2010 at 7:46 AM

    הפוסט הזה יצא מעניין במיוחד, הודות לשיתוף הפעולה של אמיר ותשובותיו הכנות והמפורטות. בדיוק בגלל פוסטים כאלו אני אוהב את הבלוג הזה שלך. תודה.

  • galithatan  On 16 ביולי 2010 at 8:04 PM

    אחד הפוסטים היותר מעניינים! כמובן התשובות על הקופים היו טיפה יותר מעניינות מהתשובות הספרותיות, ואני דורשת למה לדעת למה בסוף אין תמונה של קופים! אם חרגת מהשאלון הרגיל, יכולת גם לחרוג מהצילום הרגיל, אדון שלומי המשוגע שהולך לספארי ביום לוהט! 😉

  • shlomiyosef  On 16 ביולי 2010 at 11:42 PM

    שרון שלום שלום ותודה רבה רבה.
    גלית, רוצה קופים אני אשלח אלייך למייל הפרטי.
    ולגבי היום החם אכן היה יום חם במיוחד, אבל הטריק שלי זה לקחת את הרכב הקטן שיש בספארי ולתת לבנות להתרוצץ. אני הנהג שלהן. זה הדיל, לא רוצות אין ספארי
    🙂

  • mooncatom  On 18 ביולי 2010 at 4:24 PM

    וככה כולם יצאו מורווחים:
    הבנות מתרוצצות ורואות חיות,
    אתה נוהג ברכב הקטן,
    מצלם את הפפרצי שלך,
    ואנחנו מקבלים תמונה יפה
    ובנאדם מקסים
    שמדבר על עצמו בפתיחות מתוקה כזו.
    מה אפשר יותר מזה?
    תודה לך שלומי,
    ותודה לאמיר גם.

  • עידית פארן  On 20 ביולי 2010 at 7:49 PM

    טוב
    גם אני רוצה להגיד שאני עובדת עם קופים.
    ובעיקר להגיד לך שלמדתי מקצוע כמו פרימטולוג…איך הוא אמר שקוראים לזה?

    בכל אופן ליקוי חמה וירח שהולכים לצלול, תגיד לאמיר
    זה לא דבר כל כך נדיר.
    (במו עיניי ראיתי!!)

    במחשבה שניה, ולסיכום
    יש לי מערכות יחסים מאוד יפות עם קופים, הייתי חייבת להוסיף את זה כאן.
    ( לא חשבת שאני אגיד "יפה כרגיל" הייתי נרדמת באמצע הכתיבה של זה)
    והכל מרתק…

    • אמיר  On 3 באוגוסט 2010 at 2:36 PM

      ליקוי חמה וירח שהולכים לצלול לא, אבל ליקוי חמה וירח לראות אותו שצולללים מתחת למיים ומעל המים יש חופה של יער גשם (שגם ביום לא ראוים דרכה שמש) זה כן נדיר!

  • shlomiyosef  On 20 ביולי 2010 at 8:40 PM

    עידית
    את גם מרתקת
    תודה רבה

  • שחר שילוח  On 7 באוגוסט 2010 at 5:45 PM

    בהתחלה הוא נראה לי ישן ולא קורא. התשובות והאיש עצמון מעניינים מאוד. כל הכבוד על צילום הרגע הנדיר

כתיבת תגובה

