חוף הדולפינריום, שבת 18:32, תל אביב

ליהי

שם: ליהי בללי
גיל: 37
עיסוק: מרכזת פרויקט סאנשיין ישראל. אנחנו חלק מאירגון בינלאומי (פרויקט סאנשיין) שהוא מלכ"ר, שמפעיל מתנדבים, לעשות פעילויות (חינוכיות ומשחקיות) לילדים במרכזים רפואיים שונים (למשל אנחנו פועלים בבי"ח שניידר, מאיר, מרכז הספרוקט השיקומי של אילן ברמת גן וכדומה). ישראל היא אחת מחמש מדינות בהן פועל הפרויקט ויש מערך של אלפי מתנדבים בעולם. בישראל אנו עוד קטנים (פועלים רק כשנה וחצי) כמו כן, אני סטודנטית לתואר שני בטיפול באומנות. עומדת לסיים את השנה הראשונה  
מגורים: תל אביב

איזה ספר את קוראת ומה את חושבת עליו?
" זהו ספר שאני צריכה לקרוא ללימודים. ארווין יאלום עם מולין לשץ'- "טיפול קבוצתי- תאוריה ומעשה". אני אוהבת את הספר. אני אוהבת את הכתיבה "בגובה העיניים" של יאלום. הוא איש מקצוע טוב, עם ידע וניסיון רב. הכתיבה שלו מבטאת את הרגישות הרבה שלו ואת הראייה המורכבת שלו".

> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
" קשה לי להגדיר אחד כי נהניתי נורא מכל מיני ספרים…ולא יצא לי לקרוא הרבה ספרים של אותו סופר. מעבר לכך, הרבה מהספרים שאני קוראת אלו ספרים שעוסקים ברוחניות או בהתפתחות עצמית. אל תכעס …אבל אני לא אנקוב באחד כי באמת אין לי כזה כרגע. אני נורא אוהבת כל מיני. כל מיני ספרים של כל מיני סופרים. אני אוהבת את פמה צ'ודרון (בגלל הספר "כשהדברים מתפרקים") שהיא נזירה וסופרת, אני אוהבת את דיפאק צ'ופרה (בגלל הספר "כוחם של צירופי מקרים") שהוא רופא ומורה רוחני וגם סופר ומשלב בין הידע המדעי על העולם לבין הפילוספויה והרוח, אני אוהבת את גבריאל גרסייה מרקס (בגלל "100 שנים של בדידות"), אני אוהבת את מרטינה קול (כותבת סיפורת על נשים מהמעמד הכי נמוך באנגלייה של פשע וזנות), אני אוהבת את מורייה מאונטיין דרימר (בגלל הספר "ההזמנה"), אני אוהבת את מרטה בק, עיתונאית וסופרת (בגלל הספר "מצפה לאדם"), אני אוהבת את צ'יטרה בנרג'י דיוואקרוני (בגלל "אדונית התבלינים"). יש עוד אבל אני אעצור כאן".

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
" כפי שבטח ניחשת, אין לי אחד שהוא הכי אהוב עליי, אבל בין האהובים עליי ביותר הוא "כשהדברים מתפרקים" של פמה צ'ודרון ו"ההזמנה" של אורייה מאונטיין דרימר, בגלל התבונה האדירה שקיימת בהם, בגלל הרגישות ובגלל שהן מלמדות על קבלת המציאות עם הסבל והכאב שלה ובמקביל על לקיחת אחריות ועשיית פעולות".

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"לא חושבת".

> כמה ספרים את קוראת חודש?
"לצערי, בתקופת הלימודים אני קוראת רק ספרי לימודים, מפאת חוסר בזמן"

> האם את קונה או שואלת ספרים?
"ני תמיד מעדיפה לקנות, אם אני יכולה להרשות לעצמי. לקנות ספר זה דבר שמרגש אותי. הריח של ספר חדש…הידיעה שהוא שלי ואני לא צריכה להחזיר אותו, שהוא יהיה על המדף שלי ויהיה שם לחזור אליו מתי שארצה".

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"בדרך כלל כן, כך אני יודעת שאם אני"נתקעת", בתור באיזה מקום או בהמתנה לא מתוכננת,  זה הופך לכיף גדול".

> יש ספר שאת מתביישת שלא קראת אותו?
"את האוטוהיוגרפיה של נסלון מנדלה".

 > איך ולמה הגעת לקרוא כאן?
"אחרי שעות של ישיבה בבית הייתי צריכה להתאוורר והים זה המקום שהכי מטעין אותי. אני צריכה להגיע לפחות פעם בשבוע לים כדי לנשום את האוויר שלו. זה מרגיע אותי ומחבר אותי לטבע ולאלהים, אבל בעיקר מחבר אותי לעצמי".

 > מעדיפה ספרות ישראלית או מתורגמת?
" לא משנה לי. חשוב לי להתחבר לספר ושייצור בי עניין".

> האם את מנוייה בספרייה?
"לא".

> את באמת יכולה להתנתק מכל ההמולה הזו בים?
"ראשית, כאמור, הים עבורי הוא מקור של הטענת אנרגיות וחיבור. בנוסף, אני צריכה רעש סביבי כדי להתנתק. באופן פרדוקסלי זה עוזר לי להתכנס. נכון שלפעמים אני נודדת, מסתכלת סביב, מסתכלת על הים….אבל בדר"כ, דווקא כשאני מרגישה את החיים סביבי, יותר קל לי במקביל להיות מרוכזת בעניין שלי. הרבה יותר קל לי מאשר בבית".

> מתרגשת לקראת הלידה?
"מתרגשת ולחוצה בעת ובעונה אחת.מצד אחד זה נס ולקח לי הרבה זמן לרצות בזה. זה מרגש  שבן אדם חדש עומד לצאת מתוכי ואני כאן כדי להדריך וללמד אותו ולנסות לעזור לו להיות מי שהוא אמור להיות. מצד שני, כל החיים עומדים להשתנות לי וקשה לקלוט את זה או לדמיין איך זה יהיה. לא קל לי לוותר על עשיית הדברים בדרך בה אני עושה אותם ורגילה אליהם. וחוצמיזה, אי ודאות תמיד מלחיצה אותי וכאן יש הרבה אי ודאות".

> תודה רבה,
לידה מוצלחת וקלה!

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

להשאיר תגובה

