יום שלישי, 12:23 קו 54 לבני ברק תל אביב

מאיר אופנהמר

שם: מאיר אופנהימר   /   גיל: 29   /    עיסוק: תלמיד ישיבה     / מגורים: בני ברק
 
> איזה ספר אתה קורא ומה תוכל לספר עליו?
"אני קורא ספרו של  ויקטור פרנקל 'האדם מחפש משמעות', פרנקל נחשב לאיש האסכולה הווינאית השלישית בפסיכיאטריה פרנקל מתעד את חוויותיו כאסיר במחנה ריכוז נאצי, ומתאר את גישתו הפסיכותרפית למציאת משמעות החיים. הוא משול לאיוב שנישלו אותו מכבודו ומצלמו".
 
> כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"אם נספור לפי מספר ספרים אני קורא מעט אם נספור לפי שעות קריאה אני קורא כעשר שעות ביום".
 
> איזה ספר אהוב עליך ביותר?
(חושב דקות ארוכות) "תלמוד בבלי" מכיוון שזה תמצית חיי"
 
> יש סופר שאתה שאהוב עליך במיוחד?
"לא"!
 
> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"כן, בכל מקום אני קורא".
 
> משפט שנחרט לך בזיכרון?
"אין לי משפט כזה, אבל יש לי משפט משלי שאומר כל המשפטים שנאמרו גדולים מהאנשים שאמרו אותם"
 
> הספר שאתה מחזיק ביד זה לא חריג בהיותך תלמיד ישיבה?
"אכן אני חריג בקריאת ספרים זה עלול להיחשב כלא בסדר אבל כל עוד זה לא בפומבי כל עוד אני לא קורא בבית המדרש ומניח את הספר על השולחן, כל עוד אני קורא בצנעה בביתי. מבחנתי זה בסדר".
 
> לאיזה זאנר ספרותי אתה מתחבר?
"בדרך כלל אני קורא ספרי הסטוריה ופסיכולוגיה".

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יוסי  On 6 במאי 2010 at 11:55 AM

    הייתי רוצה להיות זבוב על קיר חווית הקריאה של תלמיד ישיבה שקורא את "האדם מחפש משמעות".

  • noam  On 6 במאי 2010 at 12:30 PM

    הוא מסקרן אותי. תלמיד חכם. תודה

  • אדי  On 6 במאי 2010 at 1:08 PM

    באמת מסקרן מאוד, ויש משהו במשפט שלו. מה גם תמיד עניינו אותי החכמים שלא מגבילים את עצמם רק ללימודי קודש. והתמונה היא אחת היפות, אז בכלל אחלה פוסט להתחיל את היום 🙂

  • mooncatom  On 6 במאי 2010 at 1:33 PM

    שלושת קודמי להגבה, גנבו לי את כל מה שרציתי להגיד…
    אז מה, אני לא אגיד? אגיד גם אגיד!
    שהדמות מרתקת, שהתמונה מצויינת, שהחיבור מקסים.
    תודה.

  • galithatan  On 6 במאי 2010 at 2:48 PM

    אני אף פעם לא קוראת בתחנה… תמיד מפחדת לפספס את האוטובוס מרוב ריכוז בספר. ואז הולכת כל ההנאה.

  • עמוס  On 6 במאי 2010 at 3:58 PM

    כמישהו משם (יותר נכון בעבר הייתי תלמיד ישיבה) שכל חייו למד וקרא.

    לא כל כך מבין מה הייתם מצפים להבין בתהליך הקריאה של תלמיד ישיבה בספר כזה.

    כמי שקרא את הספר הזה בערך בגיל 16-17 בהיותי בישיבה – הספר התחבר מאד לתפיסות והבנת העולם שלי כתלמיד ישיבה.

  • bddaba  On 6 במאי 2010 at 4:25 PM

    עשר שעות ביום? קורא? אז מתי יש לו זמן לעבוד? לטפל בילדים? ליצור? לעזור?… נו שויין, הוא בהחלט אוהב לקרוא כנראה, ויש לו את האפשרות, נחמד שאתה מביא משהו אחר כזה, פתאום…

  • shlomiyosef  On 6 במאי 2010 at 4:52 PM

    מגיבות ומגיבים
    תודה על תשומת הלב
    שלומי

  • המחסנאית  On 6 במאי 2010 at 9:52 PM

    איזה יופי. אפילו בתחנת אוטובוס (בז'בוטנסקי?) אפשר למצוא כל כך הרבה וללמוד מה שקשה היה להעלות על הדעת אם לא היית מביט, קולט, עוצר ושואל.

להשאיר תגובה

