יום שבת 17:12 – מבדד נטופה חג הפסחא

לברה נטופה by you.

לברה נטופה 2 by you.

אולי נעלה למבדד?
איפה זה?
כאן למעלה בהררית!
נעלה עם הרכב ונלך ברגל
אולי נספיק לראות את השקיעה
 
חושך
 
שלום
שלום
אפשר להגיד לך שלום?
כן, עניתי שלום
אה כן שמעתי רק חשבתי שכאן כולם שותקים
כנראה, אני לא.
לאן את הולכת?
יש תפילה אני חייבת להגיע בזמן.
אפשר להצטרף?
כן בואו בואו..
 
למטה בכנסייה החצובה בהר (בור מים לשעבר)
(בשקט בשקט)
מאיפה אתה?
אני מטבעון
איך הגעתם לכאן?
ידידה שלי מכירה אותם עוד מכנסיית בית ג'מאל
מה הסיפור שלהם?
יש כאן 2 כמרים ו-5 נזירות
עד לפני ארבע שנים גר כאן האב יעקב וילברנט
שהיה נזיר ואיש דת בהולנד, בגיל 22 הוא שירת
במנזר בדרום הולנד. דודו של יעקב גם הוא איש דת
התנגד לגירוש יהודי הולנד אל מחנות הריכוז הנאציים
ובגלל שהתנגד שלחו אותו הנאצים למחנה ריכוז נאצי בדכאו
שם הפך קרבן לניסויים רפואיים. כשחזר הדוד להולנד
וסיפר את סיפורי הזוועה. הושפע יעקב מסיפור דודו
על שעבר, והוא יעקב החליט לעזוב את הולנד לצמיתות ולגור
כניזר ואיש דת נוצרי בישראל.
לפני מותו הוריש את המקום
לנזירים של בית ג'מאל.
 
טוב יוצאים לטקס….
 
המשך יבוא……

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • תמר  On 8 באפריל 2010 at 9:33 AM

    פשוט מקסים

  • galithatan  On 8 באפריל 2010 at 1:28 PM

    מרתק. מקסים. איזה יופי!

    אגב לפני שנתיים הייתי בבית ג'מאל, בתפילה של הנזירות. שם אין מצב לצלם ככה את טקס התפילה, אבל בהחלט שווה ביקור.

  • shlomiyosef  On 8 באפריל 2010 at 2:41 PM

    תמר וגלית
    תודה רבה
    הייתי בבית ג'מאל פעמיים
    נעים שם ורגוע שם, ונדמה לי שאפשר
    לשכור שם חדר וזה יופי של חופשה

להשאיר תגובה

