יום שני, 21:03 פסטיבל העוד, תאטרון ירושלים

אורי  by you. 

שם: אורי גולדברג   /   גיל: 34   /   עיסוק: חוקר של  המזרח התיכון   /   מגורים: הרצליה

> איזה ספר אתה קורא ומה אתה חושב עליו?
"קראתי את ספרו של Henning Mankell שהוא סופר מתח שוודי. לספר קוראים The White Lioness. הוא נחמד, אבל בהחלט לא הספר הכי טוב שקראתי".

> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
 "אני אוהב מאד כל מיני סופרים. קשה לי להתחייב לאחד. כל פעם אני מתאהב באחר".

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
 "שאלה קשה עוד יותר. אני אוהב את "דברי ימי נרניה" של C.S. Lewis. אני אוהב גם מאד את The Left Hand of Darkness של אורסולה ק. לה גוין".

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
 "אני חושב שיש מעט מאד ספרים שקראתי רק פעם אחת. אני חוזר וקורא ספרים רבים. אלו שאני אוהב הם דוגמא טובה".

> כמה ספרים אתה קורא חודש?
"10-15" 

> האם אתה קונה או שואל  ספרים?
 "בדרך כלל קונה".

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
 "כן".

> יש ספר שאתה מתבייש שלא קראת?
"לא. אני חושב שכל מי שאוהב ספרים באמת יודע שאי אפשר לקרוא הכל וזו לא בושה".

> מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"כשאני לבדי אני תמיד קורא. באתי להופעה לבדי". 

> מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
 "אני קורא הרבה ספרות אנגלית במקור. יש מעט סופרים ישראלים שאני אוהב מאד".

> האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
 "רבים וטובים. כמעט אחד בכל ספר".

> מה אתה יכול לספר על המחקר שלך לגבי אירן זה כל כך אקטואלי?
"אני מנסה לטעון ולהוכיח שאיראן האסלאמית היא הדבר הכי רחוק שיש מפונדמנטליזם דתי. אני בודק הגות ומדיניות של אישים בולטים שם לאורך שלושים השנים האחרונות ומנסה להבין מחדש את המחשבות שלהם על מה זה להיות דתי, מה היחס שלהם לעולם וכו'. המסקנות הן (בינתיים) שהם שמרנים מאד אבל גם מאד לא מובנים".

איך אתה רואה את המשך קיומו של המזה"ת בשנים הקרובות?
"לגבי המזה"ת, אני חושב שלא תהיה לנו ברירה אלא לקבל הכרעה בקרוב. בכלל, הבעיה של ישראל (וגם של הרבה מנהיגים ערבים) זה פחד אמיתי מהכרעות ולא כל כך מהות ההכרעה. אז המזה"ת יצטרך להתאפס ולהחליט לאן הוא הולך בקרוב וסביר להניח שאת זה ניתן לעשות באופן יעיל וטוב יותר דרך שיתוף פעולה".

> איך הייתה ההופעה?
יוצאת מן הכלל. גם שיעור מורחב על איך מנגנים בעוד (משלוש נקודות מבט) וגם מופת של נגינה קבוצתית ואישית. נהניתי כמו שלא נהניתי הרבה זמן.

> תודה רבה


(מפגש של שלושה נגני עוד תייסיר אליאס, ארא דינקג'יאן ויורדאל טוקג'אן וזוהר פרסקו על כלי הקשה במסגרת פסטיבל העוד הבינלאומי ה-10 בירושלים)

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שחר  On 25 בנובמבר 2009 at 9:26 PM

    מסיים כל יומיים-שלושה ספר ועוד מצליח לזכור משפט מכל אחד מהם.

  • גלית חתן  On 26 בנובמבר 2009 at 5:31 PM

    איך הוא קרוא כל כך הרבה, וגם זוכר מה הוא קורא… וגם יש לו זמן ליהנות מנגינת העוד… במילים אחרות, הלוואי עליי

  • אסתי  On 26 בנובמבר 2009 at 10:02 PM

    ועכשיו בעצם יש לך כתבה עם אמירה מעבר לספרים וקריאה וטקסטים…

    נפלא

    ומסכימה איתו לגמרי הנינג מנקל נחמד אבל לא יותר מזה.

  • שלומי  On 29 בנובמבר 2009 at 12:35 PM

    תודה על ההתמדה……

    🙂

להשאיר תגובה

