גן השלושה (הסחנה) 15:00

גן השלושה 1 by you. 

 

שם: סבטלנה מיטלמן         

גיל: 53

עיסוק: מחשבים, תכנות

מגורים: בית דגן

 

> איזה ספר את קוראת ומה את יכולה לספר עליו?

"אם אני לא טועה הספר היה How to Live with an Idiot של John Hoover מתורגם לרוסית

קודם כל משך אותי שם הספר, "איך לשרוד בין האידיוטים", בערך ככה זה נשמע ברוסית.

הסופר הוא פסיכולוג ומומחה ליחסים בין אישיים בעסקים, מקומות עבודה וכו'. בהקדמה כתוב ש"הספר הזה יהיה שימושי לכל מי שמחפש יחסים הרמוניים עם העולם." האם זה לא סיבה טובה לפתוח אותו"?

 

> מיהו הסופר האהוב עליך ביותר?

"משתנה. בזמן האחרון בחרתי ספרים של  Julian Barnes ו-Nicolas Sparks.

כעקרון הנטייה שלי היא לספרות יפה".

 

> מהו הספר האהוב עליך ביותר?

"אין. כל תקופה וגיל זה משהו אחר".

 

> יש ספר שקראת יותר מפעם ומה שמו?

"קורה. למשל "האמן ומרגריטה" של מיכאיל בולגקוב קראתי אין-ספור פעמים

בכלל לקריאת הספר הזה דרושה בגרות רוחנית .

בכל קריאה חוזרת אני שמה דגש לפרט אחר".

 

> כמה ספרים את קוראת בחודש?

"בין 2 ל-5 ויותר".

 

> האם את מנויה בספריה?

"ודאי".       

                                                                                                                                   

> האם קונה או שואלת ספרים?

"גם וגם, וגם קוראת ספרים באינטרנט, אבל עדיפות ראשונה זה ספריה".

 

> אפרופו ספרים באינטרנט, נראה לך שיום אחד הם יחליפו את הספרים שעל המדפים? היית רוצה לחיות בעולם שכזה?

"לא, בשום פנים לא, למרות שמכשיר שנקרה e-reader החלום הנוכחי שלי: נפח גדול, משכל קטן,

 אין צורך ללכת לשום מקום, קליק אחד ו-50+ ספרים פה.

אבל…

איפה ריח של דפוס, של צבע, של דבק, של נייר?                       

איפה עיצוב, ציורים, איורים, ייחודיות, שוני בכל גיליון, וגם דמיון שצוות היוצרים הפקיד?

טקסט אלקטרוני זה רק טקסס, מידע ואותיות, ומושג ספר בשבילי זה הרבה יותר, זה תשובות לכל ה"איפה?" שציינתי קודם. במוזיאונים שבקרתי במדינות שונות תמיד ניצלתי הזדמנות לראות (ולנגוע!) בספרים עתיקים – כתביי יד, ציוריי יד, ולא חשוב שזה היה בשפות לא מוכרות – ניסיתי לקרוא, להבין מילים בודדות  ולהרגיש את העבר. ספר, דבר די אינטימי, ששייך רק לי, ומחשב דבר יותר אוניברסאלי, לא נראה לי שבן אדם מוכן לבטל על נכס אישי כלשהו ולעבור לשליטה משוטפת".

 

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?

"כן".

 

> את עם חברות ויש מים נעימים מדוע החלטת לקרוא כאן?

"אין תענוג יותר גדול מלקרוא ספר טוב בחברה טובה ומזג אוויר מצוין"!

 

> את קוראת בעיקר ברוסית או שגם בשפות אחרות?

"בעיקר ברוסית, ברוב המקרים זה תרגום.

את מאיר שלו קראתי גם בעברית וגם ברוסית,

התחלתי ספר אחד של אהרון אפלפלד ברוסית, לא אהבתי את התרגום (הסגנון היה נוראי)

ועברתי מייד לעברית שמצאתי באותו זמן בספריה ורק זזתי למדף סמוך".

 

> יש משפט שנחרת לך בזיכרון?

"Неоправданные ожидания крайне зловонны"

"או בתרגום לא מקצועי שלי: "ציפיות לא מוצדקות מסריחות מאוד" .

 

תודה רבה

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שחר  On 21 באוקטובר 2009 at 11:37 PM

    ומאוד מאוד אהבתי את התמונה

  • אלישבע זלצר  On 22 באוקטובר 2009 at 12:06 AM

    הקוראת משתלבת בקומפוזיציה של התמונה ונהניתי מהשאלות ומהתשובות גם

  • גלית חתן  On 22 באוקטובר 2009 at 12:39 AM

    1. לקרוא בחופשה אף פעם לא הצלחתי.

    2. ליהנות ממגע הספר בידיים ולהתרגש כל פעם מחדש – בהחלט. סבטלנה תיארה זאת יפה.

    3. איך שאני מקנאה באנשים שקוראים אותו ספר כמה פעמים, ועוד "האמן והמרגריטה" 🙂

  • מיכל  On 22 באוקטובר 2009 at 12:41 AM

    נהניתי מאוד. תודה

  • איןשם  On 22 באוקטובר 2009 at 4:38 AM

    אני קורא כאן בשקט כבר המון המון זמן ונהנה מאד (אז תודה שלומי) אבל הפעם באמת תפסת אותי. או יתר נכון זאת היתה סבטה. נראת לי אישה מגניבה לאללה. ואכן, ציפיות לא מוצדקות הן באמת מצחינות.
    אבל מאיפה הציטוט???

  • מיכל  On 22 באוקטובר 2009 at 8:23 AM

    גבוהה, מעל לחום האדמה והשורשים החשופים.
    על שטיח ירוק עטור עצים מלבלבים
    הר גבוה שומר ומצל מאחור – הקוראה שקועה בספר.
    מזכירה לכולם:
    הספרייה – מכאן זה מתחיל…

  • יולי  On 22 באוקטובר 2009 at 7:52 PM

    "לא נראה לי שבן אדם מוכן לבטל על נכס אישי כלשהו ולעבור לשליטה משוטפת".
    "
    נפלא וגם התמונה – הקומפוזיציה מאוד מעניינת
    ה – FOREGROUND
    תודה שלומי. נהניתי מאוד

  • שלומי  On 23 באוקטובר 2009 at 10:48 PM

    שחר
    אלישבע
    גלית
    מיכל
    איןשם
    מיכל
    יולי

    שמח מאוד מאוד שאתם נהנים
    תודה רבה

  • רם  On 24 באוקטובר 2009 at 8:36 AM

    אני תמיד נהנה מהתמונות שלך. גם הפעם תפסת גברת נחמדה ומשכילה.
    יופי של תשובות יש לה

    תודה

להשאיר תגובה

