חדר מס' 821, מלון הילטון טאבה, 14:45

שלי by you. 

שם: שלי קלינג   /   גיל: 35   /   עיסוק: מבקרת מחול (ובימאית ותסריטאית)   /   מגורים: תל אביב

> איזה ספר את קוראת ומה את מספרת עליו?
"אני קוראת את "עולם סוף" מאת אופיר טושה גפלה, קיבלתי אותו מתנה בשבוע הספר כי הסכמתי לחתום על חודש חינם באיזה עיתון. רק בגלל הספר שוכנעתי לעשות את הצעד הגורלי הזה- אני אם נותנים לי אני לוקחת. טוב האמת שזה היה ב- 19.90 ש"ח, שזה ממש חינם. רוב הסיכויים שלא הייתי קונה אותו, ולשמחתי גיליתי ספר מדליק, זורם, מצחיק ואני קוראת אותו ממש בהנאה".

> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
"אין כזה".

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
"שלושה ספרים שקראתי והותירו אותי ממש עם פה פעור: סוף הדרך- האופרה הצפה של ג'ון בארת', הבשורה ע"פ ישו של ז'וזה סראמאגו ו"עיין ערך אהבה" של דויד גרוסמן.

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"'סוף הדרך- האופרה הצפה מאת ג'ון בארת'".

> כמה ספרים את קוראת חודש?
"בין אחד לשניים, ויש גם תקופות שאני לא קוראת בכלל. האמת שכשצילמת אותי אני קוראת ככה בהנאה ובשקט אחרי הרבה זמן שלא עשיתי את זה. מאז ההריון. זה כמעט כמו להיות שוב רווקה"…

> האם את קונה או שואלת ספרים?
"כמעט תמיד קונה".

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך אם ספר?
"לצערי לא. מאז  ששירה נולדה והיא כמעט בת שנתיים, אפשר למצוא אותי בד"כ עם ספרים של שירה, שכבר התראיינה כאן ולכן לא אחזור כאן על הטעם הספרותי שלה. אישית אני חושבת שהוא משובח וגם כאן לא אכפת לי לטחון את שמוליקיפוד עשר פעמים ביום". 

> יש ספר שאת מתביישת שלא קראת?
"ספרים של קפקא".  

> מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"כי אני בחופשה, שירה נרדמה, חשבתי שגם אתה ישן, ומיהרתי להמשיך לקרוא מאיפה שהפסקתי".

> איך החופשה?
"כיף ויותר מידי חם, אני נהנת להיות במלון כי יש לי הרבה נוסטלגיה אליו, בילדותי הגעתי לכאן הרבה עם משפחתי"

> מעדיפה ספרות ישראלית או מתורגמת?
"אין לי העדפות".

> האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
"יש משפט שאבי אומר והוא מצוטט את אימו: 'עד שהשמן ירזה הרזה ימות, בפולנית זה נשמע יותר טוב'". 

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On 15 ביולי 2009 at 11:26 PM

    ויש לה טעם מצוין בספרות.

  • יהודה קשתי  On 16 ביולי 2009 at 12:31 AM

    לגבי הטעם הספרותי אני מעדיף שלא לשפוט. זה גם לא משנה הרבה.

  • מיכל  On 16 ביולי 2009 at 7:06 AM

    תודה שלומי –

    ועד שהיא כבר תפסה שניה לקרוא, באת לה עם כל השאלות האלה? – או ששלחת במייל 🙂

    ואל הרובד הנוסף: זה אתה שם משתקף במסך של הלפטופ? –

  • מיכל  On 16 ביולי 2009 at 10:11 AM

    שרועה, שקועה ומנותקת מהסביבה. הילה צהבהבה של ביטחון ושלווה עוטפת אותה. המשיכה בין המילים לעיניה וההיפך שקופה אך גלויה.
    אופיר טושה גופלה, לדעתי, להטוטן של מילים.
    ולמיכל – משתקף במסך ראש קטן – בטח לא של שלומי

  • גלית חתן  On 16 ביולי 2009 at 2:53 PM

    יש שדרוג בפוסט – עכשיו אנחנו כבר מכירים את כל המשפחה… הכי אהבתי את התשובה של "למה החלטת לקרוא דווקא כאן" 🙂

  • קלודט עטייה  On 16 ביולי 2009 at 3:25 PM

    אתה משאיר את "מטוצצ" בכוונה ככה, יעני זכר לחורבן? 🙂
    לא תתפוס אותי קוראת ספר אחרי התואר המז הזה בספרות, רק חיי מעשה אני אומרת לך – נגיד כמו לצלם אחרים שקוראים!
    תן לי את המצלמה!
    תודה 🙂

  • שלומי  On 16 ביולי 2009 at 3:49 PM

    רוני – תודה לך
    יהודה – חן חן
    מיכל ומיכל – אתן מקסימות שתיכן
    גלית – תהיי בריאה כבר
    קלודט – תודה רבה, תיקנתי מייד, מחכה לקרוא את הספר המדהים שתכתבי. כן כן. שאת תכתבי

  • קלודט עטייה  On 16 ביולי 2009 at 8:28 PM

    אם אני לא מוכנה לקרוא ספר אז למה שאני אכתוב אחד? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. אבל אני מוכנה להיות עיתונאית במקום 🙂

    אכפת לך לענות על השאלון שלך בפוסט הבא? אשמח לצלם אותך קורא ואם אתה רוצה שבנאדם חי ישאל אותך את השאלות האלה – אשמח. אני עשויה לחפור עם שאלות נוספות משלי.

    תגיד זמן אחרי ה-23 (הקאץ' הוא שאתה צריך באמת לקרוא ספר לצורך העניין).

  • אוליביה  On 24 ביולי 2009 at 3:28 PM

    אם הצילום משקף נאמנה את חופשתכם אז זה פשוט מעורר קנאה ובפעם הבאה באמת נעשה את זה יחד!

    תמונה מקסימה באמת המון רוגע ושלווה נושמים ממנה
    מה הסוד שלך שלי

להשאיר תגובה

