שבת, 12:34 קפה ארומה, אבן גבירול תל אביב

 דודו 1 by you.

שם: דודו כהן   /    גיל: 34     /    עיסוק: מנהל תוכנה   /    מגורים: תל אביב
 
> איזה ספר אתה קורא ומה אתה חושב עליו?
"כרגע אני קורא את הכרעות גורליות מאת איאן קרשו, אני אוהב לגוון בין ספרות יפה לספרות היסטורית / ביוגרפיות, הפעם הגיע תור ההיסטוריה, בדר"כ הספרים האלה יותר "ארוכים לקריאה" וכזה גם הספר הזה שקיבלתי מתנה ליום הולדת. ספר מעניין מאוד שמתאר איך החלטות מסוימות שנלקחו בזמן גורלי כל-כך השפיעו על חייהם של מיליוני אנשים. ההחלטות האלה עדיין משפיעות בימינו. הספר מתמקד במנהיגים ענקיים בתקופתם. מלחמת העולם השניה היתה תקופה של ריכוז של מנהיגים אדירים, לטוב ולרע, ומבחינתי הספר הוא מאבק בין השאלה האם המנהיגים הגדולים הם אלה שהובילו את התקופה או שהתקופה הגורלית הכריחה את המנהיגים הגורליים לצמוח".
 
> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
"השתנה במהלך השנים מסופרי הילדות, לפול אוסטר של אחרי הצבא והטיולים, ודווקא לאחרונה באיחור של מספר שנים התוודאתי לג'ק לונדון שסחף אותי לחלוטין".
 
> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
"מרטין עדן של ג'ק לונדון, אישתי הכירה לי אותו, ברוסיה לומדים אותו בגיל הנעורים, אצלנו הייתי צריך לרכוש עותק משומש שלו (משנות השישים המוקדמות) מאיזה ספריה בקיבוץ. חוץ מזה שהספר היה צהוב, תפור בחוטים והריח כמו שספר צריך להריח מדובר בסיפור מדהים ומרתק, שבאופן מצמרר די דומה לסיפור חייו של שסופר כולל הסוף שלו שבשעה שג'ק לונדון כתב אותו עדיין היה רק בגדר עתיד רחוק. הסיפור מתאר מהלך חיים של אדם מתבגר שלוקח לקיצוניות את המסקנות שלו מתהליך ההתבגרות, זוהי תקופה מרתקת בחייו של כל אחד ומאוד קל להיסחף ולהזדהות עם הגיבור עד לשלב מסוים – הסוף של הספר הוא מצמרר ומדהים והשפה שלו (אולי גם בגלל התרגום של שנות השישים) היא נפלאה".
 
> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"פרפר של הנרי שרייר, פעם ראשונה בתור ילד, ספר שהיה אצלנו בבית שאימי קראה אותו בתור נערה ופעם שניה לפני כ8 שנים, סיפור אמיתי ומרתק על בריחה מכלא וחיים של מי שבעיני החוק הוא פושע ובעיני הקורא הוא בן אדם".
 
> כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"משתנה, לפעמים שניים-שלושה בחודש לפעמים ספר אחד בחודשיים-שלושה".
 
> האם אתה קונה או שואל ספרים?
"קונה, אוהב לראות את הספריה שלי מתמלאת בספרים, תמיד יש לי ספר אחד לפחות שממתין לי על המדף".
 
> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"לא תמיד, לפני השינה בדר"כ אפשר וברגעי שלווה בסופי שבוע או בנסיעות לחו"ל".
 
> יש ספר שאתה מתבייש שלא קראת?
"לא, אחרת הייתי קורא אותו".
 
> מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"מרחק הליכה מהבית, פינה מבודדת בתוך ארומה חצי ריקה, הזדמנות טובה לקרוא".
 
> מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
"מוצא את עצמי נמשך יותר לספרות מתורגמת, ספרות ישראלית אני אעדיף רק כשנדובר בביוגרפיות/היסטוריות של מלחמות ישראל או אישים ישראלים".
 
> האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
"לא משהו שאני יכול לשלוף מהזכרון".
 

> תודה רבה
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מיכאל  On 31 במאי 2009 at 10:23 AM

    אני מאד אוהב את זה.

  • מיכל  On 31 במאי 2009 at 11:09 AM

    בין כל שותי הקפה הגדולים שבתמונה, יושב לו שותה קטן בפינה וקורא על שוטים אחרים…

להשאיר תגובה

