כיכר רבין – יום העצמאות תשס"ט 18:53

עידן אלמוג 00 by you. 

שם: עידן אלמוג  /  גיל: 28  /  עיסוק: מעצב דידקטי בחברה המפתחת תוכניות לימודים /  מגורים: ת"א
 
> איזה ספר אתה קורא ומה אתה חושב עליו?
"בשנייה שתפסת אותי קראתי את 'חפצים שימושיים'  מאת הנרי פטרוסקי. אני מניח שהשותף שלי לדירה קורא אותו… מצאתי אותו בשירותים והכותרת סקרנה אותי, אז לקחתי אותו לסיבוב הקבוע בכיכר. אני מעדיף לספר על הספר שאני קורא במקביל (שגם היה איתי בכיכר). שם הספר הוא 'שירתתי את מלך אנגליה' מאת הסופר הצ'כי בוהומיל הראבאל. קניתי אותו בהמלצה של חבר טוב. הספר, שמספר על מאורעות חייו של מלצר צ'כי צעיר ונמוך קומה החל משנות ה-30, מציג עולם עשיר המחבר בין אסוציאציות ותיאורים מוקפדים של "אווירה" לבין מחשבות הדמות. סגנון הכתיבה של הראבאל מספק מבט צדדי-ייחודי על מאורעות היסטוריים שמלווים חוויות אישיות של דמות המלצר, שהיא בו-זמנית מעוררת גם גיחוך וגם הערצה".
 
> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
"אם אני חייב שם אחד. אז הראשון שעולה לי לראש זה אתגר קרת, שהספרים שלו, בסגנון הסיפור הקצר, נתנו לי השראה להתחיל ולכתוב בעצמי. אם כבר יש הזדמנות, אז אוסיף גם את סמי מיכאל, שאני זוכר לטובה על כך שספרו "מים נושקים למים" שבר לי תקופה של כ-7/8 שנים ללא קריאה".
 
> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
"הנסיך הקטן. בכל פעם שאני קורא אותו אני מבין את העולם טוב יותר. זהו ספר שאין שני לו בעושר המסרים, הדימויים והדמיון".
 
> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"הנסיך הקטן, עליזה בארץ הפלאות".
 
> כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"משתנה. כרגע אני בתקופת קיפאון. משער שאני נע בין ספר 1 ל-2, בחודש".
 
> האם אתה קונה או שואל ספרים?
"
גם וגם. בכל מקרה, אני שואל רק ספרים שיש להם תשובות ראויות לשאלותיי.
 
> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"לא".
 
> יש ספר שאתה מתבייש שלא קראת?
"חזרתי לקרוא רק לאחרונה, כך שיש הרבה ספרי מופת שלא קראתי. הראשון שעולה לי לראש
הוא: '1984' של ארוול. ואם כבר מדברים על ארוול, אז גם את 'חוות החיות'".
 
> מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"בשנתיים האחרונות פיתחתי תחביב חדש. אני לוקח תיק + כרית + ספר, ומסתובב בת"א, בחיפוש אחר פינות טובות לקריאה. לפני שנה וחצי מצאתי את כיכר רבין. היום זאת אחת הפינות האהובות עליי. יש כאן תחושה של "חיוּת", ועדיין אני מצליח להתרכז ולהיכנס לעולם הספר. אני גם אוהב את הבטון הקשה שמיישר לי את הגב, ולפעמים מגיע לכאן סקסופוניסט מעולה שמתאמן ברקע. סיבה נוספת שאני אוהב את הכיכר, היא שהיא קרובה לבית קפה שאני נוהג ללכת ולכתוב בו סיפורים קצרים, לאחר שנשבר לי הגב מהבטון שבכיכר".
 
> חגגת אתמול בכיכר את יום העצמאות?
"לא. אבל שיהיה ברור שאני אוהב את המדינה ללא תנאי". 

> מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?

"אני מעדיף ספרות טובה ומעניינת".
 
> האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?
"יש מלא. האחרון שנחרת לי בזיכרון: 'שפה היא המקור של אי ההבנה'". (הנסיך הקטן)
 אם יש מקום לעוד כמה משפטים מהנסיך הקטן, אז:
"העולם פשוט למדי בעיני המלכים הרואים את כל בני-האדם כנתינים הכפופים להם".

 "אילו הייתי מצווה על גנרל להפוך לציפור-ים, והגנרל היה ממרה את פי, לא היתה זו אשמת הגנרל, אלא אשמתי אני".
 "כך דרכם של המבוגרים: תמיד צריך להסביר להם הכל".

 
ולסיום! משפט חשוב שלמדתי מסבתא: "מיר איז גוט אזוי" ("לי זה טוב ככה" – יידיש)

 

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On 7 במאי 2009 at 6:18 AM

    העידן הזה.
    מבריק הבחור.

    השילוב של הפוזה המקורית +זוית הפריים + התשובות = 10

  • מיכל  On 7 במאי 2009 at 9:20 AM

    ניתן לחוש את האוירה של "אחרי הסערה" בכיכר בה צולם מאתר פינות הקריאה שמאפשרת להתרכז בקריאה. כל הכבוד מאתר הקוראים

  • שלומי  On 7 במאי 2009 at 4:30 PM

    תודה רבה לכן

  • אחת  On 7 במאי 2009 at 11:02 PM

    התמונות שלך כל כך נפלאות. מי יכול להתיק את עיניו מזו למשל ולקרוא את המשך הפוסט היפה? אני מתקשה אבל נהנית מאוד מאוד .

  • רעיה  On 7 במאי 2009 at 11:18 PM

    מצטערת, אבל עכשיו גילתי שאפשר גם להגיב.
    תמונה נהדרת של הבחור הקורא להנאתו על משטח האבן הכביכול לא נוח הזה.
    תמשיך בפרוייקט — הוא יוצא מהכלל.
    תודה לך.

  • שלומי  On 8 במאי 2009 at 9:09 AM

    תודה רבה
    ממש כייף ונעים לקרוא את
    התגובות שלכן.
    🙂

  • גלית חתן  On 10 במאי 2009 at 12:47 AM

    1. "שירתתי את מלך אנגליה" נשמע כמו שם מעניין מאוד לספר

    2. המשפט ביידיש? נראה לי שאני אאמץ אותו 😉

  • שלומי  On 10 במאי 2009 at 12:08 PM

    שלום רב שובך…
    היית חסרה…

    גם אני מאמץ את הפתגם הזה!!!

  • שחר  On 14 במאי 2009 at 4:22 PM

    התאהבתי.

כתיבת תגובה

