טיסת אל על מס' 394, ברצלונה – תל אביב. 15:54

מיכל  by you. 

שם: מיכל גאולה   /   גיל: 38  /  מגורים: הוד השרון  /  עיסוק: מנהלת מחלקת ספריות כפר סבא


> איזה ספר את קוראת ומה את חושבת עליו?
"אני קוראת את הספר The Body Snatchers של הסופר האמריקאי Jack Finney. הספר מוגדר כמדע בדיוני אך אני הייתי מגדירה אותו כספר אימה. בדרך כלל אני לא קוראת ספרים מהג'אנר הזה , אבל זה הספר שנותר לי לקרוא בטיסה בדרך הביתה".

 

> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?

"אין לי סופר שאהוב עלי ביותר. ויחד עם זאת, יש סופרים שאני קוראת וקראתי כל ספר שלהם".

 

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?

"היום, 'חצי אח של כריסטנסן'  אתמול, 'ראש כלב של רמסלנד' שלשום 'רכות של זאבים' של פני סטף לפני כן, 'המפתח של שרה של דה רונ'י  'ימיו ולילותיו של הדודה אווה' של דנקנר מועמד למחר"…

 

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"פרט לספרי ילדים ושירה, לא קראתי ספר יותר מפעם אחת. יש לי רשימה של ספרים שהייתי רוצה לקרוא בהם שוב אבל יש עוד כל כך הרבה ספרים שמחכים שאקרא אותם בפעם הראשונה".

 

> כמה ספרים את קוראת חודש?
"אני קוראת בין שניים לארבעה ספרים בחודש. וחוץ מזה תמיד על שולחן העבודה שלי נמצא ספר שירה שאני קוראת ממנו שיר או שניים כל יום".

 

> כל יום שיר או שניים, למה, מה זה נותן לך?

"שירים (שאני מצליחה להבין) גורמים לי לחשוב ולהרגיש. וזה נחמד באמצע היום להסיט את המחשבות לרגע מהעניינים השוטפים. היום למשל קראתי את השיר "זו אני מדברת" של יודית שחר וחשבתי על המצוקה של נותני השירות ועל עובדים/עבדים שעובדים בעבודה שהם שונאים ובתנאים לא נעימים".

 

> הופה, מנהלת ספרייה עוד לא היה לנו, מה זה אומר לנהל ספרייה?
"לנהל ספרייה זה כמעט כמו לנהל כל עסק אחר רק שמטרות ויעדי הספרייה אינם רק רווח כספי אלא הם חברתיים והומאניים בעיקרם. היום, הספרייה הציבורית משמשת גם כמרכז תרבות ולא רק כמוסד לשירותי מידע. כמנהלת ספרייה אני אחראית על ניהול תקציב, על ניהול  כ"א, ניהול ושימור לקוחות, על רכש וכדומה ואחת המטרות העיקריות שלי היא ביסוס מעמדה של הספרייה בקהילה".

 

> כמה מנויים יש לך בספרייה?
"בספרייה המרכזית יש 13,000 מינויים ועוד כ 1500 מינויים בספריות הסניפים. מידי חודש נוספים מינויים חדשים לספרייה. שירותי הספרייה ניתנים חינם. כל אחד, גם אם אינו מנוי בספרייה יכול להיכנס ולעיין בספרים, לגלוש חופשי באינטרנט ולקחת חלק באירועים המשלימים המתרחשים בה".

 

> כמה ספרים יש בספרייה?
"
בספרייה כ- 300,000 ספרים. בכל שנה נרכשים על פי מדיניות רכש  כ- 3500 ספרים. מדיניות הרכש מכתיבה אילו ספרים וכמה ספרים יירכשו במהלך השנה. מבחינת ספרות יפה, שירה ומחזות אנו רוכשים כמעט כל מה שיוצא חדש בשוק. לגבי ספרי יעוץ ועיון, אנו רוכשים ספרים מתחומי הדעת השונים אך מדלגים על ספריים מאוד מקצועיים שמתאימים למומחים בלבד
".

 

> האם את קונה או שואלת ספרים?

"לרוב, שואלת. משתי סיבות עיקריות. האחת היא הזיכרון של ניקוי האבק המחניק מהספרים בספרייה בבית הורי בכל חופשת פסח. השנייה היא החשיפה שלי לכל כך הרבה ספרים וההשלמה שאי אפשר לקנות (וגם לקרוא) הכל".

 

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?

"כן. התיקים שלי בגודל מתאים לספר סטנדרטי".

 

> יש ספר שאת מתביישת שלא קראת?

"אני מתביישת רק כשמדברים על ספר שלא קראתי. ככה, לא מתביישת.

  

> מעדיפה ספרות ישראלית או מתורגמת?

"אין לי העדפה לספרות מתורגמת או מקור".

 

> האם יש משפט שנחרת לך בזיכרון?

"לא עולה לי עכשיו משפט שכזה"

 

תודה רבה

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • שחר  On 29 באפריל 2009 at 11:11 PM

    האישה הזאת אוחזת במקצוע החלומות.

    (הערה קטנה: בזיכרון זה נחרת, בעץ זה נחרט)

  • שלומי  On 29 באפריל 2009 at 11:15 PM

    על הדקויות של העברית
    תודה שחר

  • משה  On 30 באפריל 2009 at 11:11 AM

    הפפראצ'י היחיד שיכול להתקבל בהבנה. אהבתי מאוד את הרעיון של פרויקט זה.

    אישה מדהימה. תאמינו לי, לא סתם אני אומר זאת, אני מכיר אותה.

    בהזדמנות זו, אמסור לה מזל טוב על היום הולדת. כמו שאומרים עד 120.

    משה

  • רחל  On 30 באפריל 2009 at 12:52 PM

    דוגמא אישית, לקרוא בין 2-4 ספרים בחודש כל הכבוד!!! כן ירבו ספרנים ומנהלי ספריות כמוה רחל

  • נטע ונדב  On 30 באפריל 2009 at 8:09 PM

    נחמד לראות איך אישה כל כך יפה ועסוקה מוצאת זמן גם לקרוא ספרים ולהעשיר את עולמה. כל הכבוד!

  • איתן  On 30 באפריל 2009 at 9:38 PM

    יפה מאוד ליראות כמה מיכל מישתדלת ומספיקה לעשות כל כך הרבה דברים!
    יפה ליראות שהיא קוראת הרבה דברים ולא רק מתמקדת על ספר 1 קוראת הרבה ספרים ומעשירה את הידע שלה.

  • בעז  On 30 באפריל 2009 at 9:48 PM

    גם יפה וגם חכמה – איפה עוד יש נשים כאלו? כמו האישה הזו. כן ירבו לרווחת כל עם ישראל

  • פרץ-דרור בנאי  On 1 במאי 2009 at 9:38 AM

    כל הרעיון הזה הוא רעיון מדליק. ומה שמבריק בו
    הוא יסוד ההפתעה. אני יודע, אנחנו עובדים יחד, חייך וחיינו מיכל, סובבים סביב הספרות והספרים. ויש לך תובנות ויש לך תוכניות לרוב לקרב ספרים אל קוראים. וקוראים לספרים כי
    הספרים הם חיינו. ומטה לחמנו
    אני יודע שאת קוראת המון. ונורא קרוב ללבי שאת קוראת שירה כי השירה של ימינו מתפענחת רק למתי מעט שאוהבים אותה
    אגב! התמונה יפה מאד

    תודה לשניכם

    פ-ד בנאי

  • שלומי  On 1 במאי 2009 at 3:03 PM

    תודה על התגובות החמות
    תמשיכו לעקוב, כי רק כאן ניתן לראות ולשמוע מה באמת חושב/ת וקורא/ת האיש/ה שברחוב

  • אדר  On 2 במאי 2009 at 6:17 PM

    איך יש לה הרבה זמן לקרוא כלכך הרבה ספרים כל בחודש עם כל הבלגן להיות מנהלת כל הכבוד לה!

  • ענת לדרר  On 4 במאי 2009 at 10:02 AM

    הי שלומי
    עברת לראש התוצאות בגוגל,האתר שלך כנראה פופולארי,ובצדק.מחכה לתערוכה

  • שלומי  On 5 במאי 2009 at 11:34 AM

    תודה רבה
    כייף לשמוע ממך

  • אריאלה  On 19 במאי 2009 at 4:16 PM

    מיכל
    מנהלת לדוגמא , גם מנהל גם קוראת ספרים ובוודאי גם ממליצה עליהם
    רק אל תעלו בדמיונכם שיושבים בספרייה כל היום לקרוא ספרים , יש עבודה רבה
    ומיכל עושה אותי ביד רמה
    בהצלחה אריאלה

  • גל  On 24 במאי 2009 at 9:39 PM

    זה תמיד כיף לשמוע על אנשים שאוהבים לקרוא ומוצאים לזה זמן בין גידול שלושה ילדים.
    ישר כח!

  • אושרת  On 12 ביוני 2009 at 9:31 AM

    היי מיכל,

    כתבה מעולה, הלוואי שכל הפאפרצ'י היו מתעדים איכות ויופי כי זה בדיוק מה שאת עושה ומה שאת.

    גאים בך,

    חברייך לעבודה

כתיבת תגובה

