נמל תל אביב, שישי, 13:48

Maya1109 by you. 

שם: מיה אופיר מגנט  /   גיל: 21  /  מגורים: תל אביב  /  עיסוק: לומדת בימוי בסמינר הקיבוצים
 

> איזה ספר את קוראת ומה את חושבת עליו?
"אני קוראת את המחזה "כל אדם". זהו מחזה מוסר שנכתב על ידי מחזאי אנונימי בימי הביניים. אני קוראת אותו בשביל שיעור "תאטרון ימי הביניים". אני חושבת שהמחזה הזה קשה לקריאה יחסית למחזות אחרים, גם למחזות אחרים מימי הביניים. קשה לי לדמיין לעצמי את המתרחש על הבמה באופן שיהיה לי מעניין".

> מיהו הסופר האהוב עלייך ביותר?
"
 יש רבים, קשה לומר. מיכאל בולגקוב, קורט וונגוט, סילביה פלאת', ג'וזף הלר".

> מהו הספר האהוב עלייך ביותר?
 "כרגע זהו 'פעמון הזכוכית' של סילביה פלאת'. ספר שהוא שירה צרופה".

> האם יש ספר שקראת יותר מפעם אחת, ומה שמו?
"כמעט את כל הספרים שלי קראתי יותר מפעם אחת. אני קוראת ספרים שוב ושוב, במיוחד ספרי ילדים. בגלל זה אני זוכרת פיסות מהרבה ספרים בקלות וזה מפזר את עולם האסוציאציות שלי לכל רוח".

> כמה ספרים את קוראת חודש?
"כרגע אני לא מוצאת הרבה זמן לקרוא. הספרים שאני קוראת הם מחזות במסגרת הלימודים או ספרים שכבר קראתי ואני קוראת אותם בזמנים של 'בין לבין'. מתי שאני אוכלת או מחכה למשהו".

> האם את קונה או שואלת ספרים?
"לרוב אני קונה ספרים, ולעיתים אני שואלת מחברים. יש לי כרטיס מנוי לספריה שהשתמשתי בו פעם אחת בלבד. אני מאד מתבלבלת מהספריה. כשאני מגיעה לשם ורואה את כל הספרים שעלי עוד לקרוא אני לא יודעת במה עלי להתחיל ובסוף בוחרת משהו סתמי".

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך אם ספר?
"כמעט תמיד. ספר או מחזה. אני אוהבת ללכת עם ספר למקרה שיהיה לי זמן לקרוא או שאני אצטרך לחכות ויהיה לי משעמם. אני גם אוהבת שיש לי ספר איתי".

> יש ספר שאת מתביישת שלא קראת?
"יש הרבה ספרים שאני מתביישת שלא קראתי. זאת הסיבה שהתחלתי לקרוא קלאסיקות בזמן האחרון. זאת האחריות שלי בתור בן אדם ששואף להיות תרבותי ומשכיל לקרוא ספרים שנחשבים לקלאסיקה. כרגע לדוגמה אני בתהליך קריאת "פאוסט" של גתה".

> מדוע בחרת לקרוא דווקא כאן?
"נוצר לי חלל של זמן פנוי ובמקרה הייתי כאן. חיפשתי מקום לקרוא בו וזה נראה כמקום חביב. מה יכול להיות יותר טוב מספה נוחה באמצע הנמל"?

> מעדיפה ספרות ישראלית או מתורגמת?
 "קראתי יותר ספרות מתורגמת, אבל אני אוהבת הכל".

> האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
"אני רוצה להיות שוב כתוב בספר החיים, כל יום להיות כתוב, עד שהיד הכואבת תכאב"
יהודה עמיחי/ הזמן
 
> תודה רבה
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אחת  On 29 בינואר 2009 at 9:07 AM

    הבלוג הזה

  • הזוייה  On 29 בינואר 2009 at 9:13 AM

    בגלל אהבתה לג'וזף הלר ולמיכאל בולגקוב הסופרים האוהבים עלי. היא בת עֶשְׂרִים וְאַחַת, בועטת בתחילת החיים וזה נפלא לקרוא את החלומות שלה.

    תזכיר לי להימרח בשדרות בן גוריון ביום שישי בצהרים, על הספסל ולדפוק פּוֹזָה אולי העדשה שלך תתפוס אותי.

  • אסתי  On 29 בינואר 2009 at 10:15 AM

    שלא לדבר על סילביה פלאת'

    נפלאה הבחורה הזו, ואיזה טעם מרדני עם אמירה על החיים ועל התרבות!
    פשוט נפלאה.

    וגם מעוררת בי געגוע לגיל ההוא בו הכל מתחיל והכל פתוח והאופק רחב ופנינו אל השמש העולה.

  • יונתן  On 29 בינואר 2009 at 10:21 AM

    אף אחד לא סיפר לה שקלאסיקה היא הספרות שאף אחד לא קרא וכולם יודעים להלל ולצטט ממנה?

  • שרון רז  On 29 בינואר 2009 at 12:35 PM

    אגב, אתה מגיע לצלם ולראיין גם בתאי שירותים ביתיים?…

  • קורא  On 29 בינואר 2009 at 6:41 PM

    הכי אוברייטד. סופר שאם אתה קורא בגיל 18 אתה מתלהב ממנו ואם אתה מגיע אליו מאוחר יותר אתה מבין שהוא בינוני מינוס.

  • שלומי  On 1 בפברואר 2009 at 4:09 PM

    נעים לראות תגובות
    שלומי

  • גלית חתן  On 6 בפברואר 2009 at 5:41 PM

    אולי אני אצלם אותך קורא

    😉

  • שלומי  On 7 בפברואר 2009 at 4:38 PM

    ואני אכתוב על לייף סטייל?

  • מומו  On 3 במרץ 2009 at 5:08 PM

    הי שלומי,

    אני מציירת ומחפשת לאחרונה תמונות של אנשים קוראים. כאן יש דוגמא:
    http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=431525&blogcode=10506547

    הפנו אותי לבלוג שלך ונורא שמחתי לגלות שגם אותך הנושא הזה מרתק.

    תרשה לי, בשלב מסויים, לצייר תמונה שצילמת? (זו בינתיים הכי מצאה חן בעיני)

  • שלומי  On 3 במרץ 2009 at 11:53 PM

    אשמח מאוד לראות ציור של תמונה שצילמתי
    תעדכני אותי לכשיהיה מוכן

להשאיר תגובה

