גלריה קפה ארטו, 22:55. תל אביב

Daniel 2 by you. 

שם: דניאל דביר  /  גיל: 22  /  מגורים: תל אביב /  עיסוק: עובד בארטו גלריה לאומנות וגם בית קפה

 

> איזה ספר אתה קורא ומה אתה חושב עליו?
"אני קורא את הספר נרקיס וגולדמנד של הרמן הסה אני עדיין תקוע בהתחלה אבל בתור התחלה זה עושה רושם טוב".

> הסופר האהוב עליך?
"הסופר האהוב עליי הוא פול אוסטר סגנון הכתיבה שלו מדבר אליי וההתעסקות בבדידות, האירוניה, כוח המקרה, הנוף הניו- יורקי, הדמויות והשתלבות התת סיפורים יחסי אב ובן וכו",

> הספר האהוב עליך?
"הספר האהוב עלי לאחרונה הוא 'ארמון הירח' של פול אוסטר".

> יצא לך לקרוא ספר יותר מפעם אחת?
"לא יצא לי לקרוא ספר יותר מפעם, כי אני לא קורא הרבה אז אם אני כבר קורא אני מתחיל משהו חדש".

> כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"אפשר להגיד שאני לא איש המילה הכתובה אני קורא בממוצע שני ספרים בשנה".

> האם אתה שואל או קונה ספרים?
"נראה לי שאני יותר שואל ספרים מאשר קונה אבל אם יהיה ספר שאני ארצה לקרוא ולאף אחד ממקרובי לא יהיה אותו אני אקנה".

> האם תמיד אפשר לתפוס אותך עם ספר?
"לא, אני קורא בעיקר בתקופות שמצב רוחי ירוד אז יש בי יותר התמסרות לקריאה זה בא מהצורך להשקיט את עולם המחשבות ותחושת ההזדהות עם הסיפור מרגישה הרבה יותר דרמתית".

> יש ספר שאתה מתבייש שעדיין לא קראת?
"
לא כי אני לא יודע את מה שלא קראתי ובהתאם אין לי תחושת בושה לגבי דבר שאני לא יודע מה הוא אבל הייתי שמח לקרוא רשימה ארוכה של ספרים ששמעתי עליהם".

> מדוע אתה קורא דווקא כאן?
"מכיוון שאני עובד במקום הזה, והלב של המקום הוא האמנות כך שבכלל אני נחשף לאמנות מכל הסוגים בזמן העבודה וזה מאוד כיף".

> אתה נוגע באמנות כל שהיא?
"אני לומד מוסיקה הכיוון הוא ג'אז והכלי שלי גיטרה"


> האם אתה מעדיף ספרות ישראלית או מתורגמת?
"אין לי העדפה מסוימת פשוט איכשהו רוב הספרים שהתחברתי אליהם לא היו תוצרת הארץ".

> האם יש משפט שנחרט לך בזכרון?
"יש משפט שחיבבתי לאחרונה ואני בספק אם הוא עומד בזכות עצמו מחוץ לקונטקסט מאחד מספריו של אוסטר שאמר:

"אדם זה בילה רוב חייו בשיבה בקימה ובפסיעה הלוך ושוב".

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אחת  On 10 בינואר 2009 at 10:27 AM

    תמיד – הצילומים נפלאים.

    תמיד – הרשימות מעניינות ותכופות נהדרות.

    לא תמיד – אגיב.

  • שלומי  On 10 בינואר 2009 at 12:08 PM

    נעים לראות את השם
    אחת

  • אחת  On 10 בינואר 2009 at 7:55 PM

    תודה

  • גלית חתן  On 12 בינואר 2009 at 12:08 PM

    פשוט מקסים

    סליחה על הבורות, איפה ממוקמת ארטו גלריה?

  • שלומי  On 12 בינואר 2009 at 12:17 PM

    🙂

    שלמה המלך 12

להשאיר תגובה

