תחנת מכירת קפה, ראשון לציון , 13:22

tsachi by you. 

שם: צחי  / גיל: 21 /  מגורים: ראשון לציון / עיסוק: חייל משוחרר (מוכר בתחנת קפה)
 

> איזה ספר אתה קורה ואיך הוא משפיע עליך?
"אני קורא את הספר גן האמונה המבואר (הרב שלום ארוש)
הוא משפיע עלי  ועוזר לי להתמודד בחיים עם הרבה מאוד מצבים שקשורים באמונה שזה אומר על כל פרט ועל כל צעד בחיים בנאדם הולך עם אמונה הספר מחולק לפרקים ובכל פרק יש נושאים שאדם עובר ביום יום  ומסביר לאדם איך להתנהג ואיך לעבור את אותו מצב באמונה לדוגמא:איך להתנהג ברגע שקיבלת קנס לכאורה אין דבר יותר גרוע מזה אבל הספר נותן לך לראות את הצד האמיתי של הדבר ואת הצד הנכון של הקנס הרי לא השוטר/פקח קבע שהוא יתן לך קנס הוא רק "המקל" ולא המכה בעצמו כלומר השוטר/פקח הוא רק שליח ולכן מפה נלמד שאין טעם לכעוס לקלל לריב והלאה והלאה, שלא נדבר על לרצוח שאנשים היום רוצחים אנשים על חניה ה' יעזור.ועוד בספר המון תשובות לשאלות שעולות במהלך החיים למה דווקא לי ? ולמה לי  אין את  מה שיש לו? הרבה שאלות שאף פעם לא קיבלנו עליהן תשובות נמצאות בספר
ממליץ בחום לכולם הספר הזה שינה חיים שלמים של אנשים וגם עזר להם להתמודד עם הרבה קשיים ופתר להם המון שאלות שהיו להם כל אחד שרק יציץ בספר ימצא את השאלות שתמיד שאל ולא קיבל תשובות
ובספר הוא ימצא אותם..אז בהצלחה לכולם" (-:

> מיהו הסופר שאתה הכי אוהב לקרוא?
"הרב שלום ארוש"

> מהו הספר האהוב עליך?
"יש כמה שאני ממש צמא אליהם:' גן האמונה' , 'נצור לשונך מרע' (החפץ חיים-רבי ישראל מאיר הכהן)"

> האם יש ספר שחזרת לקרוא יותר מפעם אחת, אם כן מה שמו?
"רוב ספרי הקודש זה לא ספרים של לקרוא לצאת "ידי חובה" ולהעביר הלאה,
זה ספרים שמלמדים אותנו איך לחיות נכון ומראים לנו את הדרך הנכונה
ככה שתמיד צריך לחזור וללמוד אותם שוב ושוב"  

> כמה ספרים אתה קורא בחודש?
"אני משתדל לעשות קביעות בספרים וללמוד בכמה ספרים כל פעם קטע מסויים"

> האם אתה מנוי או שהיית מנוי לספרייה בעבר?
"לא"

> האם אפשר לתפוס אותך אם ספרי פרוזה שירה או רומן?
"לא"

> ממש אף פעם לא קראת ספרות אחרת?
"לא, לא קראתי. לא מצאתי שום ספר שממבט ראשון משך אותי ונתן לי חשק לקרוא אותו"


> איזה ספר אתה מתבייש שעדיין לא קראת?

"אין כזה"

> למה בחרת לקרוא דווקא כאן?
"בכל זמן פנוי שאני יודע שיש לי אני מביא איתי את הספרים ובזמן הפנוי אני לומד מהם
ועל הדרך אנשים מתעניינים ואני מסביר להם על היהדות, ספרים, אמונה"

> ראיתי שאתה מקריא ללקוח מהספר, מה זה גורם לך? 
"תמיד ללמוד בחברותא זה יותר מעניין ועולות שאלות ודיבורים וסיפורים אישים ומבינים יותר טוב
ככה שתמיד טוב להיות עם עוד מישהו וברגע שגם קוראים בקול את הספר מבינים יותר טוב מה שקוראים"

> כמה זמן אתה מתחזק, ומה הביא אותך לזה?
"שאלה של חצי שורה תשובה של עמוד שלם.. אני אשתדל לקצר.. תמיד היה לי אהבה וחיבור לדת אבל זה לא הביא כ"כ לידי מעשה פה ושם תפילין ,ערב שישי בית כנסת לא יותר מזה. אבל תמיד היה לי את הסקרנות לדעת עוד וצמא לדעת סביב מה כל החיים האלה מסתובבים שהייתי בגיל 19 סבתי ז"ל שהייתה יקרה לי מאוד קיבלה את המחלה הידועה (סרטן) וברגע ששמעתי שהיא קיבלה את המחלה החלטתי שאני שומר שבת התחלטתי לשמור שבת וכבר בשבתות הראשונות הרגשתי כ"כ טוב כ"כ כיף מנוחה שלווה רוגע שקט רוחניות ברמה גבוהה לאחר חודשיים וחצי שלושה  סבתי ז"ל נפטרה ואני המשכתי בדרך שלי הרגשתי שטוב לי לשמור שבת והמשכתי עם זה הרגשתי עוד ועוד רצון לטעום עוד ועוד ומפה והלאה זה סיפור אהבה (-:
ב"ה אני חוזר בתשובה כבר שנתיים וחצי שומר שבת מתפלל שיעורי תורה וכו' שמח בחלקי ומודה לה' על כל מה שנתן לי"  

> האם יש משפט שנחרט לך בזיכרון?
"רבי נתן: "איפה שאני רואה חיסרון, או שלא התפללו על זה בכלל, או שלא התפללו על זה מספיק"
הכל עניין של תפילה בחיים האלה הכל ניתן להשיג על ידי תפילה".

> שותה הרבה קפה?
"תתפלא אבל אני לא שותה קפה בכלל ,לא אוהב! 
חידוש אהה"??? (-: 

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסף  On 25 בדצמבר 2008 at 5:34 PM

    חביב

  • אחת  On 26 בדצמבר 2008 at 1:37 PM

    אתה צלם-אמן

  • מיכל  On 29 בדצמבר 2008 at 9:56 PM

    מצטרפת לאחת.
    הטקסט ביאס אותי. אבל לא באשמתך. ככה יצא 🙂
    התצלום מופתי.

  • שלומי  On 30 בדצמבר 2008 at 10:24 AM

    אסף – תודה
    אחת – תודה רבה
    מיכל – למה התבאסת?

  • גלית חתן  On 31 בדצמבר 2008 at 12:47 PM

    יותר מדי דתי הטקסט הפעם 🙂
    יותר מדי דברים לא להסכים איתם

    ובכל זאת נהניתי כרגיל.

  • רחלי  On 4 בפברואר 2009 at 9:57 PM

    קודם כל, אסף, תמונות ממש יפות ומפתיעות.
    מאוד אהבת את הזויות המפיעות של התמונה.
    דבר נוסף, צחי כל הכבוד על האמירה הדתית 🙂
    אין עליך צחיל'ה

כתיבת תגובה

