שדה התעופה במרסיי, 10:30 (משפחת זמירי)

פרובנס 523 by you.

 

שם: עודד זמירי  /   גיל: 45  /  מגורים: מושב נתיב העשרה  /  עיסוק: מנהל עסקי.
שם: גליה זמירי  /   גיל: 44  /  מגורים:: מושב נתיב העשרה  /  עיסוק: מזכירה


 
> איזה ספר אתם קוראים ומה דעתכם  עליו?
הוא:
"נפש ערומה" של עדה למפרט. ספר מדהים. במשפט אחד הוא עוסק בפסיכולוגיה אבולוציונית ובהבדלים בין המינים. אני מכיר את עדה כמרצה שלי ללימודי כלכלה. כבר אז הרשימה בחריפותה ומחשבתה המקורית. כששמעתי על ספרה מיהרתי לרכוש אותו ואני מוכרח להגיד שהוא באמת יוצא דופן ומיוחד בכל קנה מידה. מעבר לחדשנותו ולתכניו המקצועיים, עדה מדהימה בעושר שפתה ובהסבריה הקולחים".
היא: "כרגע אני קוראת את 'עאידה' של סמי מיכאל, כתוב יפה, מרתק ומעניין".

> מיהו הסופר שאתם הכי אוהבים  לקרוא? 
הוא: "אין כאלו, אבל אם בכל זאת אז הסופרים הישראלים ה'בכירים' וגבריאל גארסיה מארקס".
היא: "אין לי אחד כזה. אני מוכנה לקרוא כל סופר בתנאי שהספר יעניין אותי"
 
> מהו הספר האהוב עליכם?
הוא: "
אין כזה, כל ספר טוב, טוב בעת קריאתו".
היא: "קשה לציין אחד כזה וגם לא הוגן, אני מאוד נהנית מהספר שאני קוראת עכשיו"

> האם יש ספר שחזרתם לקרוא יותר מפעם אחת, אם כן מה שמו?
הוא: "
לא קורא ספר פעמיים, אך לאחרונה קראתי ספר שאני מעוניין לקרוא ממנו כמה פרקים שוב. שמו: 'האם שימפנזים חושבים על פרישה?' של ישראלי בשם יעקב בורק".
היא: "כשהייתי ילדה קראתי מספר פעמים את 'אור' ואת 'חלף עם הרוח', מאוד אהבתי רומנים הסטוריים".

> כמה ספרים אתם קוראים בחודש?
הוא: "
בחשבון חודשי זה משהו בשברים… (פחות מ-1…)".
היא: כמה שיותר, בחודש האחרון היינו הרבה בחופש אז קראתי 4 ספרים כולל זה שאני קוראת עכשיו, אבל יכולים לעבור ששה חודשים מבלי שאקרא אף ספר".

> האם הקריאה בשניים מקרבת אתכם?
הוא: "
זה מאפשר לא לדבר מבלי להרגיש שאין על מה"…
היא: "אם קוראים את אותו הספר – אולי (לא יצא לנו עדיין), אבל כמו כל חוויה אחרת אם משתפים זה מקרב".

> האם אתם מנויים בספרייה?
הוא: "
לא, אבל אמא שלי ספרנית ודואגת לאספקה ועדכונים ספרותיים שוטפים".
היא: "לא. חמותי אחראית על הספרייה של קיבוץ כרמיה ודרכה אני מקבלת מידי פעם ספרים. לאחרונה גם התחלנו לקנות ספרים".

> האם בדרך כלל אפשר לתפוס אתכם עם ספר?
הוא: "
לא, אבל בתיק העבודה תמיד יש מאמרים מקצועיים כלשהם ובבית לפחות 3-6 ספרים בנושאים שונים מרומנים וספרות יפה דרך ספרות מקצועית על כלכלה וניהול והמשך בספרות צבאית וטיולים בעולם. תמיד שניים או שלושה מהם פתוחים ואני מתקדם לפי הנסיבות והעניין"..  
היא: "בדרך כלל אני קוראת בבית, אלה אם כן אנחנו בחופש. כך שלרוב הספר ביד ולא בתיק".

> איזה ספר אתם מתביישים  שעדיין לא קראתם?
הוא: "
אין כזה, אך הייתי רוצה לקרוא הרבה יותר".
היא: "מתביישת זו לא מילה מתאימה, אבל הייתי רוצה לקרוא הרבה יותר, ובעיקר ספרות של הסופרים הגדולים כמו דוסטויבסקי וכו'".

> למה בחרתם לקרוא דווקא כאן?
הוא: "
הזמן היחיד שאני יכול לקרוא ברצף הוא במסגרת החופשות שיש לי פה ושם, ואז אם יש ספרים טובים אני בכל רגע פנוי קורא".
היא:  "שיטה מצויינת למלא זמן פנוי בכל מקום על פני כדור הארץ".

> מעדיפים סיפרות ישראלית או מתורגמת?
הוא: "
אין לי העדפה ברורה. אם הספר תופס אותי, אני מוצא עניין בכל ספר ללא הבדל אם שפת המקור עברית או לועזית".
היא:  "לא משנה לי העיקר שיעניין, שיתפוס אותי".

> האם יש משפט שנחרט לכם בזיכרון?
הוא: "לא ממש, אני זוכר ספרים לפי חווית הקריאה הכוללת ולאו דווקא סביב משפט כזה או אחר".
היא: "להבדיל אולי ממשפטים מסרטים, ממש לא. אני יותר זוכרת אווירה או מסר כללי".

 

> תודה רבה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אחת  On 31 באוקטובר 2008 at 8:22 PM

    הבלוג שלך מהלך בשדות האמנות ממש.

  • שלומי  On 1 בנובמבר 2008 at 1:34 AM

    תודה

  • אחת  On 1 בנובמבר 2008 at 9:45 AM

    לך התודה.

כתיבת תגובה

