ערב סוכות, נמל תל אביב 18:01

Nuli 019 by you. 

שם: נולי שחר לוין / גיל: 52 / עיסוק: עובדת עם ילדים / מגורים: קיבוץ שפיים
 
> חג סוכות שמח, תשבי היום בסוכה?
"יש לי סוכה טבעית- אני גרה בקיבוץ, ומולי יש שלושה עצי דקל שנותנים אפקט של סוכה".
 
> איזה ספר את קוראת ומה דעתך עליו?
"אני קוראת את ספר תהילים. זה ספר מחייה, הוא נותן לי כל יום כוחות גדולים מאוד להמשיך את היום ולהיות קשובה לבוראי ולסביבתי".
 
> מיהו הסופר האהוב עלייך?
"זו שאלה מכשילה כי יש הרבה שאני אוהבת: סביון ליברכט, מיכל שלו. לא מתחברת לעמוס עוז,  ולמאיר שליו אני מתחברת מעט. כרגע סיימתי לקרוא את ספרה של שרה שילה, "שום גמדים לא יבואו", ו"זוג" של אייל מגד".
 
> מהו הספר האהוב עלייך?
"קשה לי לענות על השאלה כי אני אוהבת המון ספרים. עד יום מותי לא אשכח את הספר "הציפור הצבועה" של יז'י קושינסקי איך אפשר לשכוח אותו… לפני כמה ימים סיימתי בפעם השלישית את הספר "במערב אין כל חדש" על מלחמת העולם הראשונה. ספרים נוספים הם "אשת חייל" של ליהי לפיד בזכות הכתיבה הפשוטה עם מילים זורמות ולא מילים מהבוידם. גם קראתי בקלילות ובנעימות את ספרה של רות בונדי 'נחמות קטנות'".
 
> כמה ספרים את קוראת בחודש?
"תלוי מה מידת הריכוז, אם יש ריכוז טוב אפשר שאקרא שלושה ספרים עבי כרס או חמישה ספרונים".
 
> האם בדרך כלל את מסתובבת עם ספר?
"אין מצב שתתפוס אותי בלי ספר, זה כמו שתתפוס אותי בלי תחתונים".
 
> איזה ספר את מתביישת שלא קראת?
"לא חושבת שיש כזה דבר- אני לא מתביישת בכלום וקוראת תמיד את מה שצריך".
 
> למה בחרת לקרוא דווקא כאן?
"ראשית הים בשבילי זה בית כנסת, הוא החבר הכי טוב שלי מקבל אותי בכל מצב ומצב רוח. הצבע הטורקיז שלו תמיד מחבק ומקבל אותי, ים הוא מקום טהור, יש לו המון פנים, הוא מתחדש ותמיד שם בשבילי. בים תמיד קורים דברים- הנה נפגשנו, תמיד אני פוגשת אנשים וגם סתם אוהבת להסתכל עליהם".
 
> את אוהבת ספרות ישראלית או מתורגמת?
"גם וגם באותה מידה, אם זה ספר טוב קריא וזורם זה לא משנה".
 
> משפט שנחרט לך בזיכרון?
"אני זוכרת את פרק כ"ג בתהילים: 

א  מִזְמוֹר לְדָוִד:    יְהוָה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר.
ב  בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא, יַרְבִּיצֵנִי;    עַל-מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי.
ג  נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב;    יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי-צֶדֶק, לְמַעַן שְׁמוֹ.
ד  גַּם כִּי-אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת, לֹא-אִירָא רָע–    כִּי-אַתָּה עִמָּדִי;
שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ,    הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי.
ה  תַּעֲרֹךְ לְפָנַי, שֻׁלְחָן–    נֶגֶד צֹרְרָי;
דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי,    כּוֹסִי רְוָיָה.
ו  אַךְ, טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי–    כָּל-יְמֵי חַיָּי;
וְשַׁבְתִּי בְּבֵית-יְהוָה,    לְאֹרֶךְ יָמִים.

תודה רבה
וחג שמח

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אחת  On 14 באוקטובר 2008 at 10:02 PM

    מאוד מאוד.

    מועדים לשמחה

  • עדנה  On 15 באוקטובר 2008 at 9:59 AM

    באמת יפה מאוד.

    רק תיקון: עבי כרס ולא עבי קרס.

  • שלומי  On 15 באוקטובר 2008 at 6:20 PM

    תודה רבה
    תוקן מייד

  • מרים  On 16 באוקטובר 2008 at 5:14 PM

    וואו. שאפו על הפרויקט- תמונות מעולות

כתיבת תגובה

